Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs mor og lurer på når man kan gjøre litt andre ting enn bare å ha en sovende unge på seg:) Lillegutt er så glad i å sove oppå mamma om dagen når hun er alene. Hvor lenge til ca kan jeg regne med at han kan sovne litt alene? Hvis jeg legger meg fra han våkner han i løpet av 2-3 min, uansett hvor jeg legger han fra meg. Litt slitsomt å ikke kunne legge han ned uten at han våkner:(

Føler jeg virkelig har prøvd alt...Er det bare å ta tiden til hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg slet lenge med det... :) Min baby er snart 4 mnd.. de 3 første ukene kunne hun sove alene noen timer om dagen, men ikke om natta... da måtte hun ligge oppå meg hele tiden.. fra 4 uker til hun var 3 mnd ville hun ikke ligge for seg selv å sove om dagen heller... det var utroooolig slitsomt.. jeg fikk aldri fred.. fikk knapt gå på do eller spise.. hun har vært mye plaget med luftsmerter da, så det kan ha noe med det å gjøre.. ellers har hun vært veldig krevende og tror hun har et enormt nærhetsbehov.. men det har blitt myyyye bedre... tror alle babyer er forskjellige når det kommer til slikt.. men regner med at det går bedre for deg med tiden...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Her gikk det fire måneder, så bare smør deg med tålmodighet og ta det som en bonus hvis det går fortere :-) Etter fire måneder kommer du til å savne denne tiden, hehe.

Skrevet

Hele første mnd tror jeg piraten var på meg.. føles iallefall sånn i retrospekt. Jeg tror nesten jeg utsatte til å med do-besøk i timesvis, og hun som sov på meg hele dagen. Men så plutselig gikk det an å legge henne litt fra seg. De venner seg på det, men i starten er de fryktelig glad i kroppskontakt. Bare kos deg og nyt tiden. Plutselig er det ikke så stas med mammas fang lengre (men jeg skjønner at du gjerne kunne tenkt deg å gjort noe annet innimellom også da.)

Piraten var flink fra iallefall 2 mnd alder å ligge alene. Ikke mange minuttene så klart, men mer og mer.

Skrevet

Det høres lovende ut:)

Kan det ha noe virking om jeg terper på å legge han ned hver gang han har sovnet oppå meg, selv om han våkner? Bare kjedelig at han våkner så ofte og ikke får den sammehengende søvnen da, bare på dagen da vel og merke...

Skrevet

Her er det også kun kroppskontakt som gjelder (også 3 uker), det er både fint og slitsomt.. Heldigvis sover han godt i vogna. Ellers har jeg bare èn ting å anbefale: bæresjal. Vinn, vinn, vinn - situasjon. Kroppskontakten blir ivaretatt og du har to hender fri til å gjøre andre ting og det er ikke så tungt og statisk for skuldre og rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...