E_E_K Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har en 4 år gammel datter. Saken er den at hun er veldig mye PÅ meg hele tiden. Hun følger meg overalt og vil ha min oppmerksomhet hele tiden. Grunnen til det er at jeg har i 3 år nå hatt 2 jobber som jeg har jobbet fra 7 på morgenen til av og til langt på kvelden. Så jeg har ikke hatt så mye tid med henne om dagen. Det tror jeg er grunnen til at hun er sånn. Så jeg har på en måte hatt dårlig samvittighet for dette og i tilegg så savner jeg henne i løpet av dagen så når jeg endelig får litt tid med henne så har jeg vane til å bære henne veldig mye. Nå er jeg gravid og jeg har kuttet ned på jobben litt. Men hun forlanger at jeg bærer henne siden hun er ganske vant til dette fra min side. Er det farlig å bære et barn når man er gravid eller gjør ikke det noe?? Takk for svar
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er hjemme med dattern min på 17 mnd, og må derfor bære henne en del iløpet av dagen. Nå er hun ganske liten og lett, veier bare 9 kg, men jeg mener å ha lest at det går bra å bære den vekten kroppen er vant med å bære fra før av- altså at om du er vant til å bære datteren din burde det ikke være noe stress. Bare lytt til kroppen din, den gir vel signaler hvis det blir for mye vil jeg tro=)
E_E_K Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2010 Ja jeg får vel det. Eller så får jeg gradvis begynne å avvenne henne fra det. Jeg er bare 5+5 i dag så jeg er ikke kommet så langt så jeg tenker ofte etter at jeg har bært henne at jeg kanskje ikke skulle ha gjort det. takk for svar
07 +08:) +10:-) Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 jeg tror så lenge kroppen din er vant til det så gjør det sikkert ingenting:) jeg har også ei som blir 3 i mai som også liker å bli bært, men jeg pleier å sette meg ned med ho eller prøve å oppmuntre ho til å gå selv:-) men litt bæring blir det jo:)
2 boys & now pink Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Jeg løfter så lenge jeg ikke har vondt.
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 Jeg tenker på to ting når du sier at du bærer på 4-åringen... Det ene er at når du nå er gravid igjen skal du tenke på bekkenet ditt og bære storesøsken minst mulig, egnentlig uansett alder. Det andre er at hun er 4 år!!! Hun trenger virkelig hjelp til å få lov til å bli stor nok til å bli storesøster. Skal du slutte å bære henne når magen er så stor at det blir vanskelig, vil hun trolig forbinde det med babyen og kunne bli sjalu allerede før den kommer. Dersom du klarer å bære store jenta helt til hun blir storesøster tror jeg ganske sikkert du ikke klarer å bære både storesøster og baby på samme tid... Hun vil da innse at hun har fått seg en konkurrent, og muligens bli sjalu av det også... Jeg er overbevist om at alle barn har godt av å gå mest mulig selv, etter at de lærer å gå. De minste bærer vi jo selvsagt endel, men ikke en 4 åring. Det er godt for ungene å få lov til å bli store og selvstendige. Når dette er sagt er det selvsagt VELDIG viktig at du tar deg tid til å være med jenta di når du er hjemme, kose masse, gjøre ting sammen, leke ute og inne, lese for henne. Alle disse tingene er viktige både før og etter fødselsen for at hun ikke skal bli sjalu på lille-søskenet sitt. Jeg skjønner veldig godt den dårlige samvittigheten som gjør at du føler at det er rett å bære på henne (har virkelig vært der selv, med alt for mye jobb), men er overbevist om at du gjør henne en bjørnetjeneste med å bære rundt på henne. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå