Gå til innhold

kan man vaske flaskene i oppv.maskinen etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har lest et sted at det kan man når baby er blitt seks mnd.

Noen som vet?

Og hva med selve suttedelen, gummien og ringen, kan de også vaskes i maskinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det

Skrevet

Ja, men de må likevel steriliseres etter vask

Skrevet

Jeg pleier og kjøre flaskene i maskinen innimellom for vis man bare koker de blir ikke de "rene" (de blir matte i fargen) Så jeg gjør begge deler jeg da. Bruker også malt så er greit og ta alt i maskinen innimellom. Gjør det ca annenhver-tredjehverdag. Men Koker i tilleg seff! Mageproblemer nok fra før om hun ikke skal få påført noe fra meg.. he he.. Skulle ønske jeg kunne ammet noen ganger når jeg står med hylende unge som vil ha mat nå, flasker som skal kokes, mat lages og itilleg må avkjøles.. Ja, ja.. Sånn er det bare gitt..

Skrevet

Vasker bare flasker i maskinen,smokkene kokes en sjelden gang. Han er 6 mnd. Fikk beskjed av HS om at dette er helt greit. steriliserte frem til han var ca4 mnd(hele flasken).

Skrevet

Syns det er like så greit å vaske flaskene + tutter osv for hånd, deretter skylles de og settes inn i mikrobølgeovn sterilisator. Tar max 10 min å ordne dette.

Skrevet

Ja, selvsagt. Vi har ihvertfall gjort det, etter å ha lest på bruksanvisningen. Gummi må ligge øverst i oppvaskmaskinen. Selv har vi aldri vaska smokker i oppvaskmaskinen. Bare for hånd. men det må som nevnt steriliseres/kokes fordi om ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...