Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Jeg er helt ny her inne og helt ny som gravid..... Er nå 2-3 uker på vei og har spottblødninger. Har hatt dette siden rundt 15 februar. I samme periode fikk jeg ømme bryster. Mens skulle egentlig kommet rundt den 7. feb, men kom rundt den 15. Etter å tilfeldigvis lest på nett at man kan være gravid om man blør over en lengre periode tok jeg en test, og det var til vår store overraskelse positiv! Var hos lege i går, og hun mente det var mer unormalt enn normalt å blø så tidlig. Men hun gjorde ikke annet enn å be meg komme tilbake i uke 18 for UL. Jeg har trålt nettet for å finne ut om blødninger kan være tegn på en begynnende abort, men ser at det er mange som har blødninger helt fram til uke 5 (noen lengre enn dette). Jeg har også hatt menslignende smerter, noe som i følge mange forum visst nok også er normalt? Noen som har opplevd dette?
**LilleMy!** Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Jeg har det ganske likt som deg. Jeg begynte å blø 14. feb. Noe jeg trodde var mensen, men da det ikke sluttet og brystene ble ømme, så tok jeg en test og den var positiv. Jeg har vært gravid tidligere (tok da abort) og da blødde jeg også, men ikke like mye og like lenge som nå. Men det er nok ikke uvanlig. Jeg har vært, og er, ganske bekymret. Var på tidlig UL på tirsdag, men da var det umulig å se om det var veldig tidlig eller gått galt så jeg må vente et par uker før jeg kan ta ny UL for å se om det har vært utvikling. Vet ikke om det hjalp så veldig, men jeg prøver å tenke positivt å tenke at det ikke er uvanlig, og at alt kan gå helt fint selvom man blør. Jeg har også en venninne som er gravid nå og ikke fant det ut før etter over 2 mnd fordi hun hadde vanlige mensblødninger når hun skulle ha mensen og derfor trodde hun hadde mensen. Men der har alt gått fint, hun er ca 4 mnd på vei. Krysser fingrene for at det går bra for oss begge to:-)
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2010 Da har vi det på akkurat samme måten. Jeg trodde også jeg fikk mensen, men når det ikke ga seg så begynte jeg å lure. Men trodde ikke at jeg var gavid. Hva sa din lege til at du blør ennå? Jeg prøver også å tenke positivt. Men går det galt, så går det galt. Ikke noe vi kan gjøre med det. Så jeg prøver å tenke litt alle veier. MEn krysser fingrene for at dette går bra for oss begge ) Da vil vi kankje ha termin ganske nært hvernadre?
**LilleMy!** Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Hei Gravid_81:) Da vil vi nok sikkert ha termin ganske nært hverandre ja. Det blir spennende og følge hverandre hvis alt går bra Jeg er egentlig litt misfornøyd med legen jeg var hos for hun ga meg ikke så mye informasjon og svarte dårlig på spørsmålene mine. Jeg var hos privat lege siden gynekologen jeg pleier å gå til hadde vinterferie hele uken. Hun sa bare at jeg måtte vente et par uker for å se om det var utvikling og hvis det hadde gått galt så var det jo ikke noe jeg kunne gjøre noe med... Hun sa også at blødninger ikke var vanlig, men at det hendte at noen blødde og det kunne gå bra, men mer enn det kunne hun ikke si. Men du har rett i at dersom det går galt så går det galt, vi kan ikke få gjort noe med det. Har du vært hos legen? Jeg har sluttet å blø nå, så jeg håper at det er et godt tegn. Klem
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2010 Jeg var hos legen på torsdag. Legen min mente også at det var unormalt å blø, og at det kunne være en begynnende abort. Noe mer kunne hun egentlig ikke si. Tok blodprøve og urinprøve, så regner meg jeg hadde hørt fra henne om det har gått galt allerede. Jeg blør ennå, men mindre enn tidligere. Så satser på at dette går over snart. Vurderer dere å dra på tidlig UL? Legen min skulle sette meg opp på time når jeg er i uke 18, men jeg syns det er altfor lenge å vente....Klarer nok ikke å vente så lenge før å se at alt er i orden der inne.
**LilleMy!** Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Hei igjen gravid_81. Jeg har ikke vært inne her på et par dager så har ikke sett svaret ditt før nå. Hvordan går det med deg nå? Jeg har ikke blødd noe på flere dager nå, og noen av graviditetssymptomene er tilbake igjen. Jeg kommer til å dra på en tidlig UL til. Var privat i forrige uke, så nå vil jeg prøve å få en time hos gynekologen jeg pleier å gå til. Men når jeg var forrige uke så sas hun legen at det ikke var noe vits å dra igjen før etter to uker så jeg får vente til neste uke. Da håper jeg at den lille har vokst og at jeg får se et hjertet som slår :-) Håper alt er bra med deg:-) Klem
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2010 Jeg blør ennå, men veldig lite. Ingenting om natten, litt på jobb når jeg er aktiv, og lite igjen på kvelden. Har bestilt meg time hos gyn for tidlig UL. Er veldig usikker på hvor langt jeg er på vei, men tror jeg er i uke 8 når jeg skal på UL. Gyn ønsket at jeg skulle være over uke 7 før jeg kommer. Så jeg får holde ut til da. Mulig jeg drar til legen min før den tid å måler hcg nivået. Har du gjort det? Vet ikke hvor lenge jeg klarer å vente. Er jo grusomt å gå rundt å lure på om man er gravid.... Får håpe vi begger får se ett lite hjerte som banker. Håper dett går bra for oss begge )
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 er litt i samme båt som dere. skrev ett innlegg lengre opp. men legger det inn her også Jeg har gått ei uke å vært kvalm/uggen av å på. ondt i korsryggen. støl i magen. dårlig matlyst.skikkelige ømme bryst. tok test forje uke som ble blenda negativ. tok en clearblue og en strimel fra billige tester(samme som jeg brukte forje uke) igår morges. clearblue ble svaaak positiv med engang. Var en sånn du kan teste 4 dager før ikm. strimmelen ble svaaak positiv etter et par minutter. da jeg sto opp idag fikk jeg litt blod på dopapiret. tok uansett en quick respons og en sånn strimmel test. svaaakt positive de også. begynte å blø litt mer. og nå er det litt mindre igjen. er ikke kraftig blødning å ikke like mye som ved mens. vet ikke når ikm er. da jeg ikke har hatt skikkelig mens etter at jeg sluttet med p plaster i november. men vet jeg hadde ganske mye seigt slim 22. februar. men testet ikke for EL. Da jeg har fått 4 svaaakt positive tester.tre forskjellige tester må jeg jo være gravid. men vet liksom ikke hva som skjer nå. Får bare smøre meg med tålmodighet og vente noen dager og ta en ny test. Håper det går bra med oss alle.
**LilleMy!** Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Bra det er veldig lite blod da. Hos meg ga det seg i noen dager, men det begynte igjen igår. Da var det mer enn det har vært. Ga seg mot kvelden, og idag har det vært mer brun utflod, men med litt klumper... Høres ikke helt bra ut, og føles ikke helt bra... Men får bare vente å se... Når skal du på UL da? Jeg har ikke målt hcg nivået, men har tenkt på det jeg også. Burde kanskje gjøre det, det kan jo kanskje berolige litt hvis det viser seg å være bra. Kan man bare gå til legekontoret og be om å ta blodprøve for å måle hcg? Jeg er også usikker på hvor langt jeg er på vei, og vi hadde jo mens, eller hva man skal kalle det, på ca samme tid... Men jeg har gått på p-piller og har hatt mellomblødninger og har derfor ingen kontroll på syklusen min. Men jeg fikk 1-2 på CB for 1,5 uke siden og 3+ på CB på lørdag, så jeg tror jeg er 5+ noe og nærmer meg 6 nå... Håper du klarer å ikke bekymre deg altfor masse. Klarfornr2: Da har du det litt likt som oss du også. Håper det går bra for deg også Vi er nok gravide alle tre, men det jeg er bekymret for er at det har gått galt/er på vei til å gå galt... Krysser fingrene for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå