Carina har to små gull Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Har tenbkt på dette med pergo at det kanskje er noe for meg. Bare for å få en ekstra puff på eggløsninga. Kan man få dette på respet hos fastlegen??? OG blir man ekstra undersøkt når man går på pergo???
K ♥ tærten Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Fastlegen min sa at hun ikke kunne skrive det ut til meg (vet ikke om hun ikke kunne det i det hele tatt, eller om det var fordi vi ikke hadde prøvd ett år ennå), men hun anbefalte meg å oppsøke en privat gyn. Det gjorde vi og fikk der beskjed at pergo kunne gi EL et lite puff. Ble fulgt opp ganske nøye: Hadde UL og gyn sjekk først, det ble tatt mange blodprøver av meg og hadde UL på dag 12 for å sjekke at ikke for mange egg ble modnet. Gyn sa at dersom vi ikke lykkes på første forsøk hadde jeg ikke trengt å komme inn til nye sjekker før EL. Nå visste hun hvordan kroppen min reagerte og da kunne jeg bruke resepten annenhver mnd fremover. Nå var vi så heldige å lykkes på første forsøk Jeg har fått litt ekstra oppfølging i begynnelsen av graviditeten også pga pergo, som tidlig UL i uke 7 for å sjekke at spira satt på rett sted.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jeg fikk det som en ekstra puff på eggløsningen, selv om jeg har EL av meg selv. Fikk resept av gyn på sykehuset, tok første kur i sommer (juli -09) blitt fulgt opp der med UL underveis osv, men skaffet meg en privat gyn i høst, betaler litt mer, men det er verdt det!! Skal forresten til han den 17 mars, og snakke om videre opplegg da Kanskje vi er kandidater til IVF eller AIH eller ett eller annet? Vi blir begge 35 i år og har nå prøvd i 2 år med resultat av 2 MA, 1 SA og noen kjemiske... Så blir spennende å snakke om veien videre!! Har jo ikke blitt gravid etter fire doble pergokurer, så tja... jeg vet sannelig ikke hva som er neste stepp!!! Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå