Gå til innhold

Da ble det assister befruktning på oss. Erfaringer?!

Anbefalte innlegg

Etter 2 år med prøving etter SA, er jeg nå ferdig med utredningen. Var til LAP for 2 dager siden, og resultatet viste at jeg har tette eggledere som konsekvens av livmorsinfeksjon jeg fikk etter SA i 08.....

MEN; jeg ser positivt på det! Jeg hadde helt fine eggstokker og mannen har topp sædkvalitet, så dette skal gå!

Det som er litt kjedelig er at det er 6 mnd ventetid på fertilitetsklinikken her....

Jeg kunne godt tenke meg å komme i prat med andre her som enten er i samme fase eller alt er i gang med ass.befruktning. Hvordan er fremgangsmåten?

Siden det er egglederne mine det er noe galt med, så leser jeg at det er IVF jeg må gjennom. Vil det si at jeg må sette sprøyter på meg selv og sånn? Er tjansen veldig stor for at det blir tvillinger med IVF?

Hadde vært gull med erfaringer og lignende på dette!

Beste klemmer.

Fortsetter under...

Hei er vel i samme situasjon som deg. Bare jeg har endometriose. Jeg tok lap på onsdag... skrev netopp et langt syteinlegg over her :P Litt deppa her, men nå får vi bare håpe at ting ordner seg med prøverør.

Tror de setter som oftest inn bare et egg i gangen første gang etter det så kan de sette inn 2 egg om det ikke klaffet på 1:)

Hvordan er formen din? Her er det heldigvis ikke så mye smerter nå... bare litt luftsmerter og stikking i sårene..

hehe- ser at vi kommenterte hverandres innlegg samtidig :)

Formen er ok. Har hatt vondt i skuldrene og mellomgolvet siden lapen, men har nesten gitt seg nå. Jeg er veldig oppblåst og det svir litt i såret. Men det går! ...

Ja, man blir jo litt deppa. Men samtidig syns jeg det var en lettelse å bare få et svar, og at det ikke er spesielt rart at det ikke har klaffet for oss...

Det som er irriterende at dette er nesten sykehuset sin feil. Etter SA og utskrapningen fikk jeg en infeksjon, som jeg ikke kan ha påført meg selv da jeg fulgte alle slags relger man skulle følge....Så mulig at det er bakterier fra instrumentene på sykehuset som ga meg infeksjonen som nå har ført til at egglederne mine er bom tette. Men men- hva hjelper vell det å legge skylden på noen, hehe. Det som har skjedd- har skjedd...

Men må innrømme at jeg syns det ser litt brutalt ut å måtte sette sprøyter på seg selv?! huhu... Men men- hva gjør man ikke for å få barn?

Ja sant.. livet går videre uansett.. kan ikke legge oss ned å grine heller :) Håper bare det klaffer med prøverør, som du sier så er det jo veldig greit å vite hvorfor man ikke blir gravid da.

Kan ikke si at jeg gleder meg til de sprøytene jeg heller hehe.. men som du sier hva gjør en ikke for å få barn:)

Annonse

Hei jenter:)

Skjønner at det ikke er noen hyggelig beskjed å få, det syns ikke jeg heller... Er førstegangs IVFer, så har ikke så mye erfaring å dele. Tenkte bare å si at alle tingene vi må igjennom (hormonbehandling, sprøyter, hente ut egg) har for meg vært mye enklere enn jeg trodde på forhånd. Grudde meg mest til sprøytene, men det gikk heeelt fint!!

Selvfølgelig er det ulikt for alle, men tenkte bare si noe som gjøre at dere kanskje ikke ser så mørkt på det:)

Nå ruger jeg på et fint egg somn jeg håper viser seg å være gullegget:)

Lykke til begge to:)

Hei og velkommen inn her. Her er det mange damer som har lang erfaring i dette gamet og som er veldig hjelpsomme, og man finner masse nyttig informasjon når man endelig er i gang. I en vanlig IVF prosess må man bruke ulike hormonpreparater, som nesespray, sprøyter og vaginalgel. Jeg har bare et forsøk bak meg, men syns sprøytene gikk overraskende bra. Det er nok den psykiske belastningen som er den verste. Jeg holder til på Riksen og er strålende fornøyd med all oppfølging hele veien. Får håpe du kommer i gang så snart som mulig, og så får du bruke ventetiden med å forberede deg ved å lese litt om prosessen du skal igjennom. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...