Lykkeligmamma:) Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Idag har jeg vært på tidlig ul på Ullevål. Er idag 6+6, og der kunne vi se et liiite vesen med et bankende hjerte:) Ble sååå glad jeg. Noe så herlig:) Gruet meg ganske mye til ul. Har ikke hatt noen symptomer på graviditet bortsett fra litt svimmelhet og hyppige toalettbesøk. Så ikke bli urolige om dere ikke har symptomer, det er ganske normalt. Målte hcg for to uker siden med veldig bra stigning, men man klarer likevel ikke roe seg helt med dette før man ser det bankende hjerte. Har todelt livmor, og derfor vært i et risikosvangerskap med større sjangse for å miste. Idag kunne legen fortelle meg at alt så bra ut, og at det ikke er noe større risiko enn normalt. Det er festa på den gode siden, og ser ut som det har stooor plass til å utvikle seg. Og legen sa dette nok med stor sannsynlighet ville gå bra. Var så godt å få en bekreftelse på at der var noe der, at hjertet banket og at det var festet på den store livmordelen. Skal på ny ul om fire uker. Ønsker all lykke til videre:)
april*82 Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Åh, gratulerer! Det må være en deilig følelse. Har det litt på samme måte selv, ikke så mange symptomer. Atpå til er det første svangerskap og jeg blir nesten dårlig av å lese alle fæle historier her inne. Venter på at de skal dumpe ned en bekreftelse på tidlig UL i postkassen i disse dager. Trenger det for å fastsette tremin. Håper jeg får en like positiv opplevelse som deg
♥Axinija♥ Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Ååååå, så utrolig koselig!!! Vi er forresten like langt på vei 6+6 idag jeg og.....blir spennende å følge hverandre gjennom trimesterene! Jeg skal til legen på mandag og få rekvirert tidlig UL pga en MA/BO og en SA på under et år, men håper jeg da får UL når jeg er 8+2 eller noe sånt! Hva så du da? Tydelig hjerteslag? Aner jo ikke hva man kan forvente så tidlig, hehe... Fikk du bilde?
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Åååååå, så herlig fölelse. Kjempe godt å höre at du fikk se det bankende hjertet til den bittelille i magen din. Dette går nok kjempe bra. Kos deg masse nå. Jeg er i dag 6+3 og skal til UL til tirsdag. Håper jeg er like heldig som deg.
Lykkeligmamma:) Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2010 Hei igjen Tusen takk for gratulasjoner:) Ja, jeg fikk med bilde og ser på dette flere ganger om dagen Selvom det ikke er så mye man ser da, men .. Jeg filosoferer og bekymrer meg jo for alt av den minste ting.. å har av alle ting begynt å lure på hvorfor jeg ikke lengre må så ofte på toalettet.. de første ukene måtte jeg jo på tolaettet helee tiden.. men nå merker jeg det ikke så ofte lengre.. men håper, og tror dette kanskje er nomalt? Men at det vil komme tilbake igjen senere.. ? Så tydelig hjerteaktivitet, så et bnakende hjerte ja Er såå utrolig glad for det. Siden jeg var hos en lege speialist for å sjekke hvor det var festet, og ikke akkurat på en ultralyd gikk alt veldig fort for seg. men så det lille embryoet, hvor det var festet og hjerteaktiviteten. Legen tok mål, og sa det stemte med antatt termin og uke utifra siste menstrasjon. Altså at jeg var 6+6. Når jeg har sett på andre sine ul bilder, har det stått måling av forsteret på bildet. Legen har merket av to punkter hos meg også, å målt. Men disste to punktene er ikke hele lengden av embryoet. Ikke helt ned på hver sin del liksom. Å under bildet står det at fra det ene til det andre punktet er 0,34cm. Dvs 3,4mm. Dette er jo veldig kort til å være 7uker påvei. Da skal det vel være 11-14mm har jeg lest meg til. Men ser jo at det ikke er hele lengden, og ser nesten ut som at embryoet ligger litt sammenkrøket. Så håper dette er nomalt. Å legen ville vel ikke sagt at mål og lengder og alt så bra ut hvis det var altfor lite. Så får trøste meg med det. Man blir jo litt gal av å lese alle historier her inne om alle det går galt med. Men man får tenke positivt Lykke til på ul alle sammen, Håper dere ser et bankende hjerte:) Jeg teller ned til neste ul om litt over tre uker
april09 & oktober10 Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Jeg var på UL forrige mandag, og da målte legen embryoet til 9,3 mm (CRL), og jeg har termin 17 oktober. SYns hun mumlet noe om at jeg da var 6+6, men jeg trodde jeg da var 7+3. Det jeg vil fram til er at det målet du sier med 11-14 mm tydeligvis ikke stemte her Bare greit å si det, for det er alltid noen som tror at de måla som blir oppgitt på slike info-steder, er det eneste riktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå