Gjest Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har en jente på snart 6 mnd som ikke er noe glad i puppen lenger, og vil heller ikke ha mme. Er ikke så ofte jeg får til å gi henne noe mm. Men hender jo at det går innimellom.Ho får Grøt kl 09.00, små biter med brød (ca halv skive til sammen) med leverpostei og most mango etterpå kl 12.00-12.30, får middagsglass kl.15.00-15.30, får grøt kl 18.00 før ho legger seg kl 18.30. Før alle måltidene prøver jeg å legge henne til puppen, men hender som oftest med at ho ikke vil ha. Ho vil ha mm når ho våkner på natten to-tre ganger da. Også drikker ho vann til alle måltidene på dagen da! Hva tenker dere om det? Er det farlig at ho ikke får mm til hvert måltid, når ho får fast føde hver tredje time om dagen? Vet ikke hva jeg ellers skal gjøre egentlig.. Når sluttet dere med mm/mme på dagtid?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 så lenge hun har våte bleier å ellers er frisk og rask så er det godt nok vil jeg tro. hun får jo i seg væsken som er i grøten osv.er vel 500ml som de bør innta iløpet av dagen da er væsken i grøten inkl. her slutta jeg med mme når de var 6-7mnd ( de nektet å drikke den) gikk over til h-melk. nå anbefales ikke det lenger av en eller annen grunn så vet ikke hva jeg skal gjøre om denne frøkna finner det for godt å ikke ville ha mme.
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Takk for svar! har liksom følt at det er alt for tidlig og bare gi ho fast føde. Men ho virker jo fornøyd og frisk. Og jeg prøver jo å få ho til å drikke mm før hvertmåltid, så det går vel kanskje greit. Men har du fortsatt og gi noe på natten da?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 jeg ga h-melk på natten en flaske. er vel 240ml. de drakk vel 1 liter melk t døgnet på den tiden. så de gikk fra 0 milliliter med mme til nesten 1 liter med vanlig melk. har stusset litt over dette men har kommet tildet at de fikk mme smaken i vrangstrupen den smaker jo ikke akkurat godt. mine levde nest bare på fast føde fra 4mnds alder drakk litt mme før de nektet å drikke den ved ca 6-7mnds alder
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Ok! Men da klarer jeg å slappe litt av med det har vært litt redd for at ho ikke får i seg nok av det ho trenger.. men jeg kan jo forstå at de ikke vil ha den melka, når de har fått smake så mye annet godt da Tusen takk for svar!
Heleskau Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Du kan også blande inn mme i grøten. Men bland det inn til slutt ellers blir det rennende mot slutten av måltidet (mme inneholder stoffer som gjør at det fordøyed lettere og da brytes det lettere ned i magen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå