Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere smokke til deres små? når begynte dere, og hvordan har det gått? tar de fortsatt puppen/flaska bra?

lillegutt her er 3 1/2 uke i dag, og har enda ikke fått smokk. jeg ammer med skjold, og pumper litt for å få tømt meg ordentlig. så jeg gir litt flaske i tillegg. er redd for at både flaske og smokk skal forvirre han så mye at han ikke vil ta puppen.

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille fikk smokk dagen etter fødselen. Tok perfekt tak i puppen fra første gang så det var ikke noe i veien for å prøve. Gjorde det da han hadde et enormt sugebehov å jeg hadde såre brystvorter som trengte litt pause i ny å ne. Gikk kjempefint, hadde ikke noe problemer med det. Hvis gutten din ikke har et sugebehov er det ikke grunn til å starte med smokk, men det vet du best. Jeg brukte avent sine 0-3 mnd smokker da jeg ammet fordi di var mest lik i teknikken til å suge på brystet.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, det viktigste er vel at amminga er i orden. Føler den går greit her, bortsett fra at jeg bruker skjold, men det har jeg på en måte bare godtatt litt, orker ikke å stresse med det når alt virker fint.

Ja, stort sugebehov har han. Derfor vi vil gi han smokk. Slitsomt å legge han til puppen hele tiden.

Skrevet

Skjønner deg godt. Det er fryktelig slitsomt å sitte med puppen ute hele tiden. Skjold eller ikke så er jo hovedsaken at han spiser. Håper for din del han tar smokken da. Første gang så gi han den når han er mett og våken. Nytter ikke gi den når han trenger den før han har vent seg til det :)

Skrevet

Tror det kan være greit å øve litt på smokken hvertfall! Trenger jo ikke utte på den hele tiden i begynnelsen liksom, men litt hver dag så han ikke "glemmer" ut hvordan smokken fungerer. Den feilen gjorde jeg her. Snuppa tok smokken helt i begynnelsen, men så kuttet vi den ut en periode siden jeg ikke følte at det var noe stort behov akkurat da. Når jeg da skulle prøve igjen NEKTET hun å ta den, skjærte grimaser og "brakk" seg.. Kjøpte alle smokkene jeg kom over, men ingen har fallt i smak så langt. Flaske vil hun heller ikke ta så jeg kommer meg ingen vei uten henne. Det siste jeg prøvde var brystskjold, tenkte at det kunne være en grei overgang fra pupp til å kunne ta smokk/flaske. Men neida, hyling og skriking og roet seg ikke før puppen ble "kledd av" dette fæle brystskjoldet :)

Hun er nå 3 mnd og jeg prøver med smokken hver dag, fremdeles uten hell..Kjekkere å bruke mamma som smokk :)

Skrevet

Leste dette tilfeldigvis her om dagen. Litt interessant i forholdt til smokkbruk... Skal sies at lillemann her i huset har fått smokk fra ca 3 ukers alder, men stort sett bare når han ikke har villet roe seg i vogna eller bilen, og når han skal sove om kvelden. Når han var sutrete på dagtid fram til ca 3 mnd alder fikk han pupp som trøst.

http://amme.typepad.com/fullemugger/2009/12/noen-refleksjoner-vedr%C3%B8rende-fullamming-og-hvorfor-noen-ikke-f%C3%A5r-dette-til-----min-stella-er-n%C3%A5-4-m%C3%A5neder-og-fullammes.html

Hvis jeg var deg, ville jeg venta med smokk til du får til amming uten skjold.

Skrevet

Smokk er knallbra. Piraten fikk den fra 5 dagers alder.

Hun brukte den mye i starten, mens nå som hun er straks 6 mnd bruker hun den kun ved soving og sutring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...