Gå til innhold

er det vanlig å miste følelsen for den andre etter en abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en medisinsk abort denne uka. Første tabletten ble tatt på tirsdag, og de andre i går. Han som var faren var med meg på sykehuset, og det var veldig godt. Men det har vært så turbulent siden jeg fant ut at jeg var gravid for to uker siden. Han har tatt litt avstand, jeg har ikke hatt det bra, grått og hatt mine reaksjoner. Men tirsdag og i går var jeg helt rolig, så det var rett avgjørelse. Men jeg føler ikke noe for fyren nå. Han mener vi kan fortsette der vi slapp, og at alt kommer til å bli bra igjen. Vi var ikke offesielt sammen. Jeg prøver å tenke på han for å få frem den gode følelsen igjen, men den kommer ikke...

Er det noen som har erfaringer? er det her vanlig? kan det komme tilbake?

Fortsetter under...

Du må huske på at du har gjennomgått er påkjenning for hele deg. Ingen kan forvente at du skal komme over ting med en gang. Dere har og hatt det turbulent etter du fant ut du var gravid og en har mange følelser som settes igang. Det tar tid før kroppen er seg selv igjen hormonmessig. Det har jo nettopp skjedd. Det du føler vil jeg si er ikke unormalt. Hvis typen tror at alt er ok med en gang er han liten voksen. Jeg har gått gjennom det samme så deg og hadde mange rare reaksjoner da det stod på. Følelsene din kan komme tilbake, jeg tror bare dere må jobbe med forholdet. Hvis du etter en stund ser det ikke går er det best å gå hver til sitt. Håper ting ordner seg for deg.

Takk for svar. Han tror nok det meste skal være i orden nå ja. Men han er godt voksen for å si det sånn(blir 40 i år)

Er ganske så forvirra egentlig... har det greit her jeg ligger alene, samtidig som jeg ønsker at han kunne vært her(bor to timer unna)

savner han, men savner han ikke likevel... er det rart man blir forvirra...

Håper på en måte at følelsene kommer tilbake, for han er en veldig snill og god mann egentlig.

HI

For å si det sånn...Han fiksa det selv i helga som var nå. Makan til barnslig oppførsel har jeg ikke vært med på før. Han presterte å spør meg(2 dager etter aborten) om jeg hadde gjort det. og da var han med meg på sykehuset. Jeg eksploderte for å si det mildt, og nå er det over...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...