Gjest Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hei! Noen her som kun gir mme til baby på ca 3 mnd? Hvor mye drikker de pr måltid og hvor ofte? Bruker dere malt? I såfall hvor mye og hvordan oppbevarer dere malten på kjøkkenet? Min baby på 3 mnd spiser ikke så forferdelig mye synes jeg. Ca 100-130 ml 6 ganger i døgnet. En sjelden gang drikker han hele flasken på 150 ml, andre ganger kun 90.. Vi bruker litt malt i de flaskene han får om dagen, ca en til en halv teskje
blomstre Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Hei Hvis du går inn på forumet flaskemelk så kan du finne fler tråder om hvor mye babyer drikker ved forskjellig alder :-) Men husk at milliliterne ikke er det viktigste, men at babyen trives, vokser og sover godt. Du trenger ikke bruke malt dersom det ikke er behov for det. Men ved forstoppelses problemerså kan malt være til hjelp. Det anbefales imidertid å heller prøve ut et annet merke mme først for å se om det kan hjelpe. Man kan bruke 1-3 ts malt pr døgn, fordelt på alle flasker, eller bare i noen. Maks 1 ts i hver flaske. Man må selv prøve seg frem hvor mye som er passe for å få ønsket myk konsistens på avføring... Etter en stund bør man prøve å trappe ned for å se om problemet har opphørt og man kanskje ikke trenger malt mer. Apotekerforeningen har gitt ut en kjekk brosjyre med gode råd når barnet har forstoppelse: http://www.apotek.no/Default.aspx?ID=2079
Rampongi Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Varierer jo hvor mye ungene drikker av mme. Piraten fikk kun mme fra 3 ukers alder. Når hun var 3 mnd drakk hun ikke mer enn 100 ml 7 ganger i døgnet tror jeg. Jeg brukte malt ja (bruker enda, piraten er straks 6 mnd nå). Oppbevarte den i glasset den kjøpes i på kjøkkenbenken. Jeg laga 6 flasker i slengen med halve mengden kokt vann og satte i kjøleskapet med en teskje malt (vi starta med mye mindre malt i starten, men økte på etterhvert som hun måtte ha mer for å få til avføringa). Piraten har alltid spist hver 3. time, men sjeldnere på natt. Bare spør om du lurer på noe mer
abella Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Knerten er 3,5 mnd. Han får nå 5 flasker i døgnet. 4 på dagen og 1 om natta. Lager 210 ml i hver flaske. Av og til drikker han alt, men som oftest rundt 160-180 ml. Han får 1/2 teskje malt i frokostflasken sin og det samme til kvelds. Malten står på kjøkkenbenken hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå