Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang testing?

Anbefalte innlegg

Tok en strimmeltest i går rugedag 10 (frys) som jeg leste av etter ca 1 min og da var den negativ, så kastet den. Tok en ny test i dag som jeg leste av etter ca 1 min og den viste også bare 1 strek. Var på badet ca 1 1/2 time etter at jeg tok testen og skulle til å kaste den da jeg så at det var 2 streker på den. Tok opp den andre testen fra i går og så at det var 2 streker på den også, men litt sterkere i dag enn i går.

Står på bruksanvisningen at testen kan leses av etter ca 40 sekunder, avhengig av hcg i urinen, men et korrekt resultat kan først leses av etter maks 5 min. Endringer av testresultetet etter 10 min skal en se bort ifra.

Er det vanlig at det kommer fram 2 streker på alle tester etter 10 min? Noen som har opplevd noe liknende? Får vel bare vente å ta en ny test i morgen... Skal ta blodprøve på mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141539502-kan-noen-hjelpe-meg-ang-testing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Oi så spennende da :)

Nei ikke alle tester får 2 streker etter 10 min, men det kan skje. Du får vel ta en ny test i morgen ja, men husk å se på den etter 5 min, da vil du nok se et mere sikkert svar :)

Masse lykke til med testingen!

Takk for svar og lykkeønskning BC :o)

Aldri hatt positiv test før, er mitt 6. forsøk nå, og har heller ikke opplevd at en test har blitt positiv etter at det har gått lang tid. Litt spent nå merker jeg, håper på positiv test i morgen. Da skal jeg se litt nøyere på den og ikke kaste den i søpla etter 1 min;o)

Meningen med de 40 sekundene er nok hvis du er et stykke på vei, så vil to streker komme opp innen 40 sek...men - når du er så tidlig som på rugedag 11 kan du vel ikke forvente å se noe før du har tynt testen til det ytterste...5 min - les av - se 5 min etterpå også - antageligvis enda sterkere strek :) Du er nok gravid ja! Testdagen din er jo ikke før mandag og da har du nok tydelig strek - kanskje allerede synlig etter 40 sek - men ikke forvent det for tidlig :)

Faren med å tyvteste litt tidlig er jo at du kan få utslag nå om det bare er kjemisk graviditet...men det satser vi på at ikke skjer!

Krysser fingrene for deg og en flott hcgprøve på mandag :) :) :)

Lykke til!!!

Jeg hadde akkurat det samme som deg. Streker som kom fram etter tiden var gått ut. Fikk det både på en billigtest (stav) og clear blue.

Jeg ble lurt grundig da jeg ikke var gravid:(

Testet også på dag 10, så det er mulig det var en kjemisk graviditet da.

Men ønsker deg lykke til!

Takk for svar:o)

Er forberedt på at det kan være kjemisk ja. Håper jo at jeg er gravid, men om det skulle være kjemisk, så er det uansett positivt for da har det ihvertfall vært "noe på gang". Tidligere har jeg kun hatt blendahvite tester og hcg på mindre enn 1 hver gang, noe som ifølge Riksen tyder på at det ikke har vært tegn til festing.

Vet jo ikke akkurat når disse strekene kom fram heller siden jeg så på de før det hadde gått 5 min, og så ikke igjen før det hadde gått noen timer...

Men i morgen er rugedag 12, så får bare krysse fingrene for positivt resultat da:o)

Annonse

Jeg har testet positivt i dag også, rugedag 12, med både billig strimmeltest og CB digital:o) Så da har jeg testet positivt siden rugedag 10 og streken har blitt litt sterkere for hver dag. Ventet egentlig mens i går, men ser ingen tegn til blødning (pleier å spotte litt eller ha rosa progesteronrester noen dager før test). Skal ta blodprøve på mandag, så da får jeg et sikkert svar. Håper det går rette veien nå!!!

Kjære Lie79, dette betyr jo at du er gravid!! Så fantastisk! Nå satser vi alt på at du får den endelige bekreftelsen i morgen, og så må du komme rett inn til oss på Gravide slitere etterpå :-) Så utrolig kjekt at dere endelig lyktes...er det ikke en vanvittig følelse?! Lykke til i morgen, så snakkes vi snart! Gleder meg til å følge deg videre :-)

Stor klem fra meg

Annonse

Takker og bukker Søskenhåp Edvart:o) Tenk at jeg skulle være så heldig å teste positivt på mitt aller siste forsøk på Riksen!! Er jo nesten for godt til å være sant dette her!!! Hadde tom begynt å forberede neste forsøk i det private fordi jeg absolutt ikke hadde troen nå...he he;o)

Takk for det monica2:o)

Stemmer at jeg hadde en operasjon (laparoskopi) før dette siste forsøket hvor jeg fjernet høyre eggleder som var væskefylt. Allerede før vi startet opp med ivf hadde jeg fått konstatert hydrosalpings/væske i eggleder ved laparoskopi, var da jeg fant ut at jeg hadde tett eggledere også. Var på forkontroll på Riksen før vi startet opp med første ivf forsøk pga av dette, men legen som undersøkte meg mente at dette ikke ville ha noe å si for sjansene for å bli gravid.

Når jeg har vært til UL-undersøkelser i forbindelse med forsøk på Riksen, har flere leger bemerket dette og noen har sagt at de "ikke helt liker dette" og at det kunne ødelegge for sjansene våre for å bli gravid. Men ingen foreslo en ny operasjon. Har også opplevd at det har kommet vannaktig utflod av og til.

Etter mitt 5. neg forsøk tok jeg kontakt med Hausken og Dr. Lindenberg ved Nordica/CFC og spurte om deres vurdering. Begge anbefalte meg ny Lap for å fjerne den væskefylte egglederen, da de mente det var en stor sjanse for at denne væsken skapte "dårlig miljø" i livmoren og at det var derfor jeg ikke ble gravid. Begge mente dette burde vært gjort før jeg startet opp med forsøk. Ba derfor om time med lege på Riksen og ba om ny Lap., noe jeg fikk innvilget uten problemer. Og nå ser det altså ut til at jeg har blitt gravid på første forsøk etter operasjonen:o)

Lyktes på 3dje og aller siste med edvart jeg og, selv om jeg heller ikke hadde trua den gangen :-) Så så mye for tankens kraft, positiv tenkning osv. nei det er nok heller andre ting som avgjør. Må resten av svangerskapet gå som en drøm ....

Positiv test i dag også:o)

Tankens kraft og positiv tenkning for å bli gravid kan diskuteres ja! Jeg hadde absolutt ingen tro på at jeg skulle lykkes denne gangen, hadde allerede vært i kontakt med 2 private klinikker og avtalt videre behandling før dette forsøket;o) Og nå testet jeg altså positivt!

Hvis normal hcg på blodprøven i morgen, skal jeg slippe jubelen litt løs:o)

Nå går det veien, Lie79! Du må ha lykke til med blodprøven i morgen, jeg skal tenke på deg :-)

Alt vel her, alle blødninger og sånt har stabilisert seg, og jeg har endelig - i 6. måned - begynt å innse at jeg skal bli mamma til sommeren. Terminen min er 24. juni, men jeg kan nok forvente at de kommer litt før siden det er to. Går til kontroll annenhver uke nå for å monitorere og sjekke at de vokser som de skal, og det er betryggende.

Når får du svaret på hcg-prøven din?

Så koselig at du stikker innom og ser til meg Astra71:o) Godt å høre at alt står bra til med deg og de 2 små. Husker det var mye som skjedde i begynnelsen av svangerskapet ditt, bl.a blødninger, feil svar på blodprøven, ødelagte fyseegg. Du har opplevd mye Astra så unner deg virkelig alt godt videre nå. Bra du får hyppige kontroller, det kommer nok jeg også til å få pga at jeg har diabetes og det betegnes som et risikosvangerskap. Veldig betryggende og føle man blir tatt godt vare på ja:o)

Fikk svar på hcg i dag, og den var på 239 på rugedag 14. Fikk beskjed om at det var bra, så da er jeg gravid da:o) Så nå flytter jeg inne på "gravide slitere" og håper jeg får bli der så lenge jeg skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...