Lova80 Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Har alltid likt det engelske navnet Gemma, liker bokstavene så godt, elsker m`er. Men synes det er for vanskelig å adoptere det til norsk... Men hva med Kemma?? Synes dere det er et "dustenavn", eller funker det greit?? ;-D
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Synes ikke det var så fint desverre... Hva med Emma Emily Emmie ?
Blomstersara Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Syns ikke det funket. "Kem" er uttale på noen dialekter for hvem. Gemma blir nok også noe vanskelig, der vil folk lure på om de skal si "Djemma" eller Gemma rett frem.... Hva med å holde seg til enklere Emma?
Miranda C Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg syns Gemma er pent på engelsk, enig i at det ser veldig pent ut på papiret ) I Norge syns jeg det peneste av disse variantene er Emma
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Hhe, som du så sint sa det selv: "dustenavn". Det høres egentlig ikke ut som et navn. Men er enig i at m er en fin bokstav, liker mange navn med m i.
ma:) Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Likte det ikke så godt, men kjenner ei lita jente som heter Camma. Kan det være en ide?
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Tja... dustenavn er vel å dra den litt langt, men kan ikke si jeg synes det var vakkert dessverre... Er heller ingen fan av Gemma, hverken norsk eller engelsk uttale. Men Emma er et veldig fint navn... men oppbrukt ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå