Blomstersara Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 I løpet av forrige helg kom jeg over to navn jeg aldri hadde hørt før: Jentenavnet Kirvild Og guttenavnet Karle (uttales sikkert Kalle...?) Fant dette i sleksboka mi tilbake på 1800-tallet. Har du kommet over noen nye/rare navn i det siste?
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Kirvild, det var nytt ja.. Spesielt og artig, minner meg om kvervild eller kvirevitt eller noe, tenker på en fugl, hehe.. nja.. det er ikke nytt, men har en oldefar som het Jentoft
Muscat1 Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 uff, det var ikke noe spesielt. Det kan fort assosieres med noe annet. Kårhild, kvitre-vitt..........
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Kirvil heter en journalist i lokalavisa "mi". Jeg aner likevel ikke hvordan det uttales.
herewego Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Kirvil er kjempetøft! Kjenner ei tøff og sporty jente som heter det Uttales som det skrives (kiRRviLL).
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Ikke hørt de før... Karle vil jeg tro uttales som Jarle, men med K...? Kirvill var jo litt stilig da... Ikke kommet over noen spesielt rare navn i slekta vår... Det "rareste" må være Helmer...men det syns jeg igrunn er litt kult
Blomstersara Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2010 Hehe... rart hvor forskjellige oppfatninger det går an å ha. Jeg har alltid kjent en som heter Helmer og syns ikke det er rart i det hele tatt. Helt normalt navn, og ganske kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå