ett til! Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 det står i spebarnsboka at om barnet har trøske men ikke ser ut til å bli påvirket av det så skal man ikke gjøre noe med det...er dere enige i det? og trenger man å dra til lege for å få tak i middel mot trøske?
Babyønske �� Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Gjorde aldri noe med trøsken til min gutt. Legen påpekte på 6 ukerskontrollen at han hadde det, men om han ikke virket å ha plager og det ikke smittet over til meg var det ikke nødvendig med behandling. Den forsvant av seg selv etter en tid. Middelet man får mot trøske er på resept såvidt jeg vet.
Underveis --> Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Lillemann hadde trøske, konkluderte jeg med i etterkant. Masse hvitt belegg på kinn og tunge. Syntes at jeg fikk et par lesjoner på brystvorta selv, og kjente det stakk litt ved et par anledninger. Tentke ikke nor mer over det før det plutselig ble borte av seg selv ;-) Ingen plager på hverken meg eller poden altså. Ingen ammeproblemer. Visstnok skal farris kunne hjelpe, men jeg mener nå at så lenge det ikke er plagsomt for hverken mor eller barn, så gjør det jo ikke noe. Det blir borte av seg selv til slutt.
ett til! Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 men kan det ha innvirkning på melkeproduksjonen? har en pupp som nesten ikke produserer melk,og nå må jeg igjen igjan med å pumpe meg hver annen time...kanskje har trøska noe med dette å gjøre..? han er knappe 2 mnd og jeg skjønner ikke hvorfor den helvetes puppen bare klapper sammen gang på gang!
Gjest Kira06 Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Du trenger ikke dra til legen for å få middel mot trøske, dette får man reseptfritt på apoteket. Husker ikke hva middelet heter i farten, men det er flytende som du bare smører på med f.eks q-tips. Fungerte strålende her! Fikk beskjed av helsesøster at det var greit å gjøre noe med det, fordi i enkelte tilfeller kunne det smitte over på brystvorten. Og da kunne det visstnok være litt vanskelig å bli kvitt (men gjorde aldri det hos meg).
MammanTilEmma❤ Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 jenta mi var vel 2 mnd når HS påpekte at hun hadde trøske. men så lenge hun ikke hadde mye og at det ikke påvirket henne noe så trengte jeg ikke jøre noe. bare ta en tannbørste å prøve å pusse forsiktig boert det belegget på tunga( som ikke var lett, så jeg ga opp)
Lykke2009 Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg fikk trøske av snuppa mi og det gjorde VOOOOOONDT!!! Gikk til legen og fikk middelet som barnet skal ha i munnen sin ved trøske til på smøre på mine brystvorter... Så ikke vanskelig å få bort, men skikkelig smertefullt når det slår inn for fullt og litt styrete med den smøringen. Behandlet aldri snuppa, hun fikk jo gjerne litt av meg også da siden jeg hadde medisin på brystvortene. Etter at jeg har hatt det ville jeg gjerne behandlet barnet om det skjedde igjen for å ikke få det en gang til.. Men du MÅ jo ikke! =) Litt opp til deg selv egentlig ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå