Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Vi venter nr 2 rett rundt hjørnet. Hvordan gjør dere det med henting og levering i barnehagen av nr 1. Her skal jo mannen jobbe og han forventer at jeg både henter og leverer i barnehagen selv om vi da har en liten en til, for jeg har jo ikke noe annet å gjøre hele dagen... Han skal sefff hjelpe til de første ukene etter fødsel, men så må jo jeg levere og hente...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 du tar med begge, har du bil tar du fks bare bilstolen med deg inn i bhg om du spaserer og babyen sover er det jo bare til og la babyen stå utenfor imens.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 hm ja det er jo greit hvordan man gjør det i grunn, men ser for meg at det blir litt ork om morgenen og at jeg ikke får han i barnehagen før halv 10. får vel ikke de lange morgenene jeg fik med nr 1 med amming og kos under dyna
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Foreslår også at du tar deg en prat med mannen din. Alle som har en baby fra før vet at du har langt mer å ta deg til enn å "bare være hjemme dagen lang". Det er greit å dele på henting/bringing, men forventer han faktisk at du både henter og leverer? For som du sier, da må jo du stå opp tidlig og dra med deg babyen ut. Selv etter våkenetter. Men han har kanskje tenkt til å være den som står opp om natta da? Så du hvertfall får nooe søvn...? Vi har løst det slik at mannen står opp med den største og leverer. Det funker greit fordi han skal jo opp og på jobb likevel, og tar ikke såååå mye ekstra tid å stikke innom barnehagen. Så sover den lille og jeg til vi våkner, noe som kan være alt fra 6-10 avhengig av hvordan natta har vært.. Jeg henter i barnehagen og da er lillemor med. Noen ganger henter jeg i søsken vogn, andre ganger bærer jeg vesla i en bæresele (har en sånn mei tai fra babyhawk.com) også går størstemann selv. Ønsker deg lykke til med familieforøkelsen!
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Her i huset er det naturlig at far tar med de barna som skal i barnehage, når han allikevel skal samme vei (vi må også gjennom bompassering). Da eldstemann startet på skolen, var det min jobb å hente ham (han hadde ikke SFO), og far var på jobb enda da skoledagen var over. Da jeg gikk hjem i permisjon/ var gravid ble det naturlignok min oppgave å hente ham på skolen. Da tok jeg med meg hans yngre søsken, etter hvert 3 stk ( nyfødt, 1 år og 2 år). Det har vært en del ganger der det har blitt oppstykket lek og søvn for de små, men heldigvis har min eldste sønn etter 1. klasse selv kommet ut til bilen, så jeg har, de fleste ganger sluppet å ta med alle småtassene inn på skolen. Da eldste gikk i barnehage hadde jeg bare én baby, og tok henne med inn i babybilstolen, så enkelt, og stor stas for barna i barnehagen med baby! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Det er stor forskjell på permisjon nummer 1 og permisjon nummer 2. Første gang jeg hadde perm, hadde jeg så utrolig mye mer frihet. Hvis babyen sovnet igjen i senga mi etter morgenpupp, kunne vi jo bli liggende begge to. I permisjon nummer 2 var det sjelden slik. Det er en helt annen verden. Fridagene er mye kortere, fordi man er avhengig av å følge og hente storesøster i barnehagen. Men hos oss har vi byttet på. Mannen min har ikke helt regelmessig arbeidstid. De dagene han begynte litt seint, leverte han alltid storesøster før han dro på jobb. Vi hadde som mål at jeg ikke skulle levere og hente samme dag med mindre det var nødvendig. Han har nå hatt pappaperm i flere måneder, og det er jeg som jobber. Også nå bytter vi på å hente og bringe. Så selv om jeg jobber, hender det ofte at jeg henter storesøster på vei hjem. Dere bør nok snakke sammen om dette. Og mannen bør bidra noe. Elllers kommer veldig mye av din permisjon gå med til å hente og bringe. Dersom dere bor slik at det er mulig, synes jeg forresten det er mest praktisk å trille vogn til barnheagen. Babyen sover best i vogna og kan ligge ute og sove videre mens du er inne og henter. Blir ofte mye kav og oppstykket søvn når unger skal inn og ut av bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå