gutt06+jente10*Fødeklar* Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 er i uke 36 nå,og har de siste ukene fått et ekkelt "trykk"/"press" i hodet(som om det dunker i blodårene el noe) når jeg får kynnere,og det blir tungt å puste på en måte.... ganske ekkelt... kynnerene er ikke vonde så er ikke derfor da.... hadde det ikke sånn på slutten forrige gang jeg var gravid.... redd for at det skal være noe farlig som blodpropp-tegn el noe.... noen andre som har opplevd noe lignende????
ano`num *17.03.10* Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Jeg! Kan heller ikke huske at det var slik sist. da jeg slet mye med harde kynnere da. Kjenner livmoren stramme seg, og det er akkurat som om det hemmer pusten på et vis. Blir tung i pusten etterfulgt av stiv i nakken. Som en slags låsning. Pulsen går i hundreogtjue til lenge etter at det er ferdig også. Skal heldigvis på kontroll på føden i morgen, så skal høre med dem da. Antagelig er det normalt.
Wera72 Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det her er faktisk erfaring med. Har merket et slags merkelig trykk i hodet. Særlig hvis jeg ligger. Vet ikke helt hva det er. Kan spørre jordmor i dag da jeg skal dit. Er forøvrig 39+2. Og har hatt det et par uker innimellom.
Anabelle2010 har født! Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Har det også sånn at jeg får pustebesvær når jeg får kynnere. Men kynnerne er ikke vonde da. Jeg har hatt hodepine nesten hver dag mer eller mindre de siste ukene, men har fint blodtrykk. Har nevnt det for jordmor men det er nok ikke noe farlig. Sover dårligere, har mye bekkensmerter og det er ekstra tungt å bevege seg når jeg prøver å begrense smertene mest mulig. Hodepinen er nok en kombinasjon av alle de faktorene.
Anabelle2010 har født! Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Er 39+5 i dag... glemte å skrive det.
Leona77 Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har også kynnere som gjør det tungt å puste og press i brystet, men bare hvis jeg får de når jeg ligger eller sitter, jeg blir også tissatrengt. De er sterke men ikke vonde. Jeg er bare i uke 31, men har følt det sånn i flere uker allerede. Har ikke tenkt over å spørre om dette på kontroll, men husker at det ikke var sånn i forrige svangerskap.
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har også kynnere som gjør det vanskelig å puste. Har hatt det siden uke 15, og har også tatt det opp med legen min (som forøvrig ikke er spesielt stødig på svangerskap) og han sier det er normalt, som med alt annet.. Jeg sliter med lungene fra før å har tenkt at de bare tåler lite..Slitsomt er det i hvertfall!
shoqut Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Slik har jeg det også. Har hatt det siden uke 23 tipper jeg. Nå er jeg i uke 33 og kan ha det slik ca 10 ganger daglig, spesielt hvis jeg ligger på ryggen. Det er tungt å puste og jeg får veldig menssmerter i ryggen. Litt vonde kynnere altså. Har "små" nesten umerkelige kynnere i tilegg. Jeg er hyppig til lege og ultralyd, og det er visst ingen fare. Ingen ting som åpner seg eller noe slikt. Babyen har det fint og er aktiv som alltid!
ღMadame_mim ღ Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har også hatt kynnere som gjør at jeg får pustebesvær og hodepine de siste dagene. Jeg er nå 3 dager på overtid. Hodepinen begynner på en måte bakerst i nakken og sprer seg oppover i bakhodet. Varer i 10 min eller noe slikt og så går det over. Det er jo egentlig ikke noe rart at man får pustebesvær under sterke kynnere på slutten da. Babyen tar nesten hele plassen inni der og når man får en kynner får lungene enda mindre plass!
gutt06+jente10*Fødeklar* Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2010 Tusen takk for mangen svar:) da skal jeg ta det med ro,hehe;) ganske rart at svangerskapene blir så forskjellig... moden med slim og maaaasse kynnere sist gang 5 uker før termin,nå er det nesten ikke tegn til noe,bare kynnere av og til som gir trykk i hodet og pustevansker....kan visst ikke lese kroppen likt for hver gang:)
kleppe71 Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Hei, jeg kjenner meg godt igjen her. Er i uke 28 nå og har hatt det helt siden ca uke 22. Får et trykk i hodet og i brystet. Akkurat som det sitter i strupen. Det er utrolig ubehagelig må som regel reise meg. Får faktisk litt panikk når det skjer. Har snakket med Jordmor om det og hun mener det kan skje når babyen snur seg eller trykker på en nerve eller en blodåre. Det høres fornuftig ut. Når jeg gir babyen i magen beskjed ved å dytte litt så stopper det. Men ja det er utrlig ekkelt.
venter mars-jente Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 YESSS! Akkurat slik har jeg det også. Gikk til legen.. trudde jeg hadde høyt blodtrykk... hehe..Alt var fint på kontrollen. Gikk noen dager før jeg forstod det var kynner... Er førstegangs
Lunda med lillegutt Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Jeg! Jeg har det sånn! Godt å høre at det er flere. Jeg lurte en stund på om det var hjertefeil eller noe sånt. Ofte er det gjennom trykk i hodet jeg merker at jeg får en kynner, og pusten blir på en måte "slått" litt ut av meg. Spurte legen min om dette, men han hadde ikke hørt om det før og visste ikke hva det var, han sendte meg i EKG for sikkerhetsskyld.... som var helt normal. Men jordmor mente det hadde med blodgjennomstrømning og "trykk" i livmoren å gjøre. Jeg kan heller ikke huske dette fra forrige graviditet, men sånn er det denne gangen i hvertfall. Jeg er litt spent på om det blir sånn under fødselen også, når riene setter ordentlig inn....
Diana83 Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Jeg digger dette forumet - føler meg straks mer normal og beroliget om det er noe jeg lurer på Opplever også dette, og har gjort det lenge. Nå har beibien flyttet seg litt mer ned i bekkenet, og det har hjulpet litt mot presset jeg føler mot lungene, men kynnerne blir stadig mer "harde" og kommer oftere. Er vel bare tegn på at det nærmer seg kanskje? Opplever at dersom jeg puster mer konsentrert mens de varer, er de ikke så plagsomme, og så innbiller jeg meg at jeg "øver" litt til modningsfasen ifm fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå