Gå til innhold

Mat i svangerskap.. Forvirra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise reker i lake, ferske reker?

Hva med spekepølse og spekeskinke? Salami?

Jeg har sååååååååå lyst på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste alt sånt iallefall spekepølse,spekeskinke og salami til jeg fikk vite at jeg hadde gallestein og ikke burde spise det mer..jævlig synd..for det er noe av det beste jeg vet.

Alle andre jeg kjenner inkludert meg selv har spist reker gjennom hele svangerskapet og det gikk helt fint...det var null problem

Skrevet

Jeg har også gallestein men har ikke fått beskjed om å slutte å spise kjøttpålegg. Men fått beskjed om å spise variert og magert.

Skrevet

Reker er lov - dette skal vel bare unngås når du ammer.

Spekemat og salami kan inneholde dødelig bakterie for fosteret, så ikke vits i å risikere?

En skal også holde seg unna myke oster, som f.eks brie, feta ost etc.

Så har du noe å glede deg til etter fødsel ang mat! Jeg spiser masse spekeskinke og brie nå etter fødsel...mmmmm!!!

Skrevet

Gå inn på matportalen.no, der står det hva du bør holde deg unna av mat

Skrevet

Ikke normalt kjøttpålegg..men sånne ting som spekeskinke,salami osv pgr av saltet og fettet i salamien.

Er veldig lite bra når man har gallestein...jeg har iallefall hatt mindre av anfallene etter at jeg sluttet med det og glemmer jeg det kommer det ganske så fort tilbake.

Skrevet

Så lenge jeg kan spise reker så berger jeg vel ei stund..

Utrolig så lyst man får på fyfy mat når man er gravid..

Ikke feta-ost? Ååååh jeg som har gledet meg til sommeren og gresk salat.. Hm.. Ikke spekeskinke om sommeren heller da.

Det blir vel mye reker framover da tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...