Gå til innhold

Gir dere vann til baby 4-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke nødvendig men..? Greit å venne de til? Jeg gir kun mme om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg er greit å venne dem til.. så mini her har fått litt vann av og til fra var 2mndr...

Skrevet

Jeg har gitt vann het fra starten for, som du sier, å venne de til det. Gav bare litt på skje i starten og etterhvert på tutekopp. Aldri på flaske, slik at det ble forskjell på mat og drikke...

Når man begynner med grøt så er det jo greit å tillby vann som drikke ved siden av. Mme barn begynner vel gjerne med grøt fra 4 mnd.

Ikke noe i veien for å starte :-)

Skrevet

Nei, vi gir ikke vann. men hun er helt vill når hun ser at vi drikker av vannglass, så da pleier hun å få smake et par slurker og hun elsker det. Så nå får hun drikke NAN av vanlig "voksenkopp".(vi må selvsagt holde den for henne) Det synes hun er mye mer digg enn flaske.

Hun er 5 mnd :)

Skrevet

Vi begynte da hun var 3 mnd, og nå elsker hun vann! Vi kjøpte en sånn kopp på boots som var beregnet på de som er 4 mnd, en øve kopp. Nå er hun 5 ,nd og holder den selv :-) Når den står på bordet så gaper hun og strekker seg etter den hehe. Men, noen ganger vil hun heller ha vann enn mme... da får hun litt i tilfelle hun er veldig tørst, og så gjemmer jeg unna koppen til hun har spist. Det pleier å hjelpe.

Skrevet

Vi starta med å gi vann til grøt når vi starta med grøt i 4 mdn alder. Hun liker det fortsatt ikke, men suger vel et par tak av flaska hver gang.

Skrevet

Jeg gir mini vann når han får grøt og frukt/grønnsaker. drikker fra aventkopp. Innbiller meg at han blir tørst, og syns det er greit å venne ham til vannet. Tar det rett fra springen. Han er forresten 5 mnd.

Han elsker også å drikke av glass, og blir helt vill når vi holder et glass. Da strekker han ut armene og stikker ut tungen. Så nå må jeg nesten smugdrikke når jeg har annet enn vann i glasset, he he.

Skrevet

Det er veldig greit å venne de til vann nå, ja! Når de begynner med fast føde, er jo vann den naturlige tørsteslukkeren :)

Skrevet

Takk for alle svar :)

Sånn tutkopp, har ikke de store hull? I forhold til flaske?

Skrevet

Jo litt større hull har de, og det må tilvennes. Mini her sugde som på en flaske i begynnelsen, og fikk ofte i vrangstrupen. Men lettere hvis han får holde og styre det litt selv.

Jeg tenkte å begynne og øve litt med vanlig kopp og, siden han liker å drikke fra glass. Utrolig så flinke de blir hvis de bare får lov :)

Men greit med tutekopp sånn til vanlig, blir mindre søl.

Skrevet

Nei, men så begynte vi ikke med grøt før vesla var nesten 6 mnd heller da :) Når man gir grøt bør man gi vann også, men bør i hvertfall ikke gi mme til grøten. Det blir det samme som om vi voksne skulle hatt suppe i glasset til maten vår i stede for vann. Mme er "mat" for babyn også, ikke bare drikke, så bør ikke gi mat til maten liksom ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...