Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Har en gutt som blir fem mnd i neste uke, og er så usikker på hva han kan spise. Han får flaske med nan som måltid. Har gitt han grøt som kveldsmat i ca 1mnd, der varierer det veldig hvor mye han spiser. Så får flaske før jeg legger han. Har prøvd en gang å skrape banan så han får smake, og har prøvd most frukt på glass som kan gis fra fire mnd tre ganger. Er usikker på hvor mye magen hans tåler og hvor fort man kan prøve nye ting. Hvordan har dere gjort det med deres baby og hvor gammel var de da dere introduserte de forskjellige tingene?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Du tuller ikke sant? Kanskje du ikke skulle fått unge. Hvis du ikke engang vet eller klare lese deg til hva en unge kan spise, .... Lykke til
Sierra Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Lurer mer på hva i all verden du gjør her inne jeg! Er ingen nybakte mødre som er eksperter og kan alt. Er sikker på at hun er en god mor, selv om hun trenger litt veiledning, som alle andre gjør i løpet av et eller annet tidspunkt, mye pga av at hun jo nettopp spør om råd. Det er faktisk ikke alt man kan lese seg til, når det gjelder småbarn, være seg mat eller ikke. Jeg har desverre ikke noe godt råd å komme med, annet enn å prøve deg litt fram, og se an det Kommer sikkert noen med mere peiling her og gir deg noen råd. Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Jenta vår fikk også Nan, og når hun nærmet seg 4 mnd fikk vi beskjed av helsestasjonen at mme-barn har et større behov for mer mat og at vi burde begynne å gi grøt. Så når hun var 5 mnd hadde hun spist grøt i nesten 1 mnd. Vi har videre introdusert moset frukt. Prøvd oss litt fram for å se hva hun liker osv. Matglass, baby-yoghurt og hjemmelaget babymat videre Er ikke sånn at kvinner er født med kunnskap om slike ting, det er noe man tillegner seg. Og det å spørre om råd er ikke på nært så hjernedødt som heksa før meg klarte å lire ut av seg.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Anonym 22.35: Å poenget med dette var??? Hvis du ikke har noe bedre å komme med til ei som sannsynligvis er førstegangs så trenger du jo ikke svare.Er ikke nødvendig å være spydig da. Det jeg har gjort var å prøve litt i små mengder ala noen få skjeer hver dag eller noe. F.eks : 3 t-skjeer i en uke. Neste uke kanskje 4 t-skjeer.Uken etter det 5 t-skjeer. Barn kan prøvesmake av deres mat også om dere har ting dere kan mose f.eks potet...har dere kjøttkaker en dag som dere kan mose m stavmikser el noe.Bare 1-3 t-skjeer...for å vende de til fast føde. Bare å være fantasifull der. Lykke til :-)
Gjest Edemuli Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 For et svar da Vi har bare gitt en t-skje el to av gangen når vi har introdusert ny mat. Kjøp de det står 4 mnd på og gi en liten smak, du merker nok raskt hvis barnet reagerer på maten. Her er de 10 mnd og får smake det meste, men små mengder av gangen. Våre to fikk raskt en hel "prosjon" mat av gangen, men det var fordi de bare hylte hvis de bare fikk en bitte liten smak. De ville ikke ha sånt lureri. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå