Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål ang. ammeinnlegg. Jeg har begynt med innlegg etter å ha hatt råmelk leenge. Har kjøpt innlegg i ull på apoteket, men disse er jo ikke tette...? Jeg lekker rett gjennom dem, og gjennom bh-en og t-skjorta. Vilt. Når babyen kommer og jeg faktisk begynner å amme blir det vel ennå mer lekking, så hvordan skal disse funke da? Bruker jeg dem feil? ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ammeinnlegg i bomull..legg disse på innsiden av ullinnleggene... :)

Skrevet

Ullen er vel helst for at brystene blir følsomme for kulde, ikke for å holde tett.

Skrevet

Ja, kjøp engangsinnlegg :) Hørt at de fra Medela er behagelige :) Selv har jeg ikke prøvd noen enda..

Skrevet

Det er nok en god ide ;) Tusen takk!

Skrevet

Jeg la papirinnlegg på utsiden av ullinnlegget!

Startet med det siden papiret lett hang seg fast i såre pupper. Det gjør vondt det!

Så er det jo mye varmere da ;) Ull må jo innerst mot kroppen for å få full effekt.

Har også hørt om en type hvor en kan putte papirinnlegget inn i ei lomme i ullkluten. Men husker ikke hvem som solgte det......

Skrevet

Jordmor sa faktisk til meg at jeg skulle legge innleggene i bomull på utsiden av ull-innleggene... Det fører jo til at de blir gjennomvåte og må vaskes oftere, men det er visstnok bedre for betennelse og slikt...

Gjest Mangebarnsmamma *høygravid*
Skrevet

Eller kjøp lanolinbehandlede ullinnlegg...mye tettere såvidt jeg husker fra før...

Skrevet

Sist gang brukte jeg papirinnlegg inni ullinnleget, det funka fint. Synest ullinnlegget blir så ekkelt av den søte morsmelken. Husker det med papir og såre vorter - au!!! Men det er bare helt til å begynne med. Brukte albueskjell på brystvorta helt første tida, det hjalp veldig, da slapp jeg å bli sår det tiden hun skulle få amminga igang.

Skrevet

Eg anbefaler ammeinnlegg i bambus (innenfor eller utenfor de av ull alt ettersom hva du synes er best;) Bambus er antibakterielt, miljøvennlig og absorberer mye bedre enn bomull! (eg har sydd selv med både hamp, bambus og PUL som holder tett for eg lakk veldig med melk sist. Engangs funka da dårlig...)

Skrevet

Nå er jeg godt i gang med amming av mitt andre barn,og hadde voldsomme startproblemer begge gangene pga piercing-arr bl.a....

Og i denne kulden må vi være ekstra påpasselige for å unngå brystbetennelse...

Jeg anbefaler på det sterkeste:

- Innerst: Thermobabys engangs-ammeinnlegg i papir, -men de har et pulver innkapslet slik at melkelekket blir til gele inni innlegget og du holder deg tørr. De tåler rimelig mye melk før de lekker (har aldri opplevd lekking med disse innleggene) og de henger seg ikke fast i brystets evt. sårskorper,- det gjør gjerne dem i bomull...

- Ytterst: Store ull-innlegg,- større enn du tror du trenger,- ullen skal beskytte hele brystet ,ikke bare foran. Og så bH utenpå der igjen. Har du ullen utenpå innlegget så blir ikke den våt og du holder godt varmen.

Oppskrift på suksess ;) Lykke til! Og,ikke frys på fingertuppene heller. Hold dere gode og varme,så unngår dere smertefull brystbetennelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...