Gå til innhold

Ang pergotime og testing av el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag er jeg på dag 7 så skal ta pergotime imorgen også. Lurer litt på når jeg skal begynne å teste. Og når på dagen dere tester. Jeg ville heilst ha testa med morgenurinen, men har hørt at det ikke er så bra. Føler det blir vanskelig ellers å klare å teste alle dager på samme kl slett i tillegg til å ikke inntatt noe form for flytene væske.

Egentlig litt lei all denne her prøvinga, men aldri tatt el tester før så denne mnd skal jeg gjøre alt fra punkt til prikke så se om spira sitter og det blir Desember baby på oss....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg ble gravid ved hjelp av pergo for noen år siden. Jeg testet etter el med CB digital el tester, og begynte å teste dagen etter siste tablett. Jeg testet på ettermiddagen, det er fordi hormonet LH som testene slår ut på får et hopp, og det skjer litt utpå dagen. Så du kan teste om morgenen og få negativt resultat, og teste på ettermiddagen og få positivt. Jeg begrenset ikke så mye inntak av væske på dagen, men unngikk å gå på do 3-4 timer før jeg skulle teste. Testinga skjedde mellom kl 16 og 20, så jeg var nå ikke så nøye på at det måtte være til samme klokkeslett. Fikk positivt resultat på el-testene hver eneste pp ;)

Prøving blir et ork når man sliter, men man kan jo ikke gi opp. Håpet og ønsket om en liten spire er jo så stort, så man fortsetter hver gang. Ønsker deg masse lykke til, og håper du får en liten pergospire i magen denne pp :D

Skrevet

Hehe ja det hadde vært stas for en 3 åring i hus som snakker om lillebror til en hver tid :-)

Da er det bare å kjøpe inn cb digital og teste snart. Tusen takk. :-)

Skrevet

Slenger på et lite ekstra spørsmål her; hvilken dag ca fikk du positiv test? Legen min sa jeg kunne forvente EL tidligst på da 12, senest dag 16. Skulle begynne med Pergo på dag 5.....

Skrevet

jeg fikk positiv test på dag 15 etter første pergokur,

de sier at ved pergo kan EL utsettes en dag el 2. Begynte å teste dag 9 å fram til jeg fikk pos ELresultat,bare for å vite ca når jeg fikk den.

Så nå veit jeg ca når jeg får den,er i pausemnd etter første kur..så blir vell å teste etter el dag 14 og 15:)

lykke til:)

Skrevet

Første pergo pp fikk jeg el på dag 14, andre kur kom el på dag 15, så 16, og til slutt dag 18 (tror jeg) og da ble jeg gravid :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...