hurra1234 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Noen som vet om S og M er 36 og 38. Evt om størrelsene er store eller små? Jeg lurer på om jeg skal strikke størrelse S eller M.
Monique8 Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Har bare erfaring fra genser i str S som jeg strikket til min datter. Den passet perfekt til henne som er S i str. Dette var en genser i Eskimo. Ellers når det gjelder labber og slikt er min erfaring at de ligger akkurat på det de skal ift str, både til barn og voksne. Men aner ikke om de har forskjeller på forskjellige plagg, garn osv. Men de bør jo ligge på samme linje over det hele. Ellers er min erfaring generelt på strikkeplagg at om jeg er i tvil om str så funker det best med den minste str, og så evt heller bruke lengden på str over om det er nødvendig. Mange strikkeplagg er av en eller annen merkelig grunn veldig brede.
hurra1234 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2010 Takktakk. Jeg gikk for str S. Men det er ikke så farlig her, for det er en poncho. Men jeg har strikket en bolero derfra tidligere, og den synes jeg ble litt liten til meg i str S, enda jeg ALLTID er str S i klær jeg kjøper i butikker. Fant ikke noe måleskjema på sidne. Det burde det vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå