Gå til innhold

har fått dato,har et par spørsmål til dere som har vært med på dette før.. please..

Anbefalte innlegg

da har jeg fått godkjent keisersnitt etter litt om og men... men syns det gikk veldig fort på sykehuset idag og ble russet ut og sitter med mange spørsmål..

1.fikk dato 07.06 med infomøte 03.06.. lurer da på hva vi skal snakke om da.. skal ikke jeg ha klyster og sånn..skjer ikke det da dagen før inngrepet? problemer med magen alt nå jeg!

2.når og med hvem ytrer jeg ønske om kateter etter bedøvelse, at jeg vil ha baby og mann hos meg i overvåkingstiden..og når skjer dette?

3.inngrepet er på ulevåll.. da ligger man vel ikke på hotellet og må dele rom? kan ikke mannen være der på kveld/natta da?

dette ble litt rotete men håper noen av dere som har vært med før kan svare på dette..

tusen takk om noen gidder.. hilsen ei som er litt frynsete om dagen...

Fortsetter under...

Hei!

Hadde selv ks på Ullevål for to år siden... og i forhold til de spørsmålene du har og hva jeg kan huske så kan jeg si følgende:

1. Jeg hadde ikke noe infomøte 4 dager før, men kun "innleggelse" dagen før ks med samtaler med fødselslege, anestesilege etc hvor de forklarte hva som ville skje bla bla,,, fikk med et klyster hjem som jeg skulle sette før jeg la meg. Fikk også beskjed om å ringe til avd. på kvelden for å høre hvilket nr i rekken jeg var og når vi skulle møte dagen etter. Vi var nr. 2 og måtte møte på sykehuset kl.7. Fordel å være tidlig, hvis det dukker opp hastekeisersnitt eller andre kompliserte fødsler må du nemlig vente... fortsatt fastende... kan bli slitsomt.. Iflg min lege hadde de som standard ca 3 før og 3 etter lunsj såvidt jeg husker :-)

2. Egentlig mest de som forklarte hvordan det foregikk, lite ønsker fra meg. Hadde kateter ja, og de satte det inn når epiduralen virket... det er nok det vanlige, jeg var også bekymret for det. Etter ks som gikk veldig greit og raskt fikk jeg med en gang barnet opp til meg en liten stund, så ble far med ut for å vaske, veie etc, så kom de inn til meg igjen mens jeg ble sydd etc... Etter det ble jeg kjørt på postoperativ mens far og barn var nede på barsel. Postoperativ er en sal med mange pasienter i oppvåkning etc... Men, etter en stund kom far og barn opp med jordmor og vi prøvde å amme litt etc... så dro de ned igjen, mens jeg hvilte/sov kom til hektene. Etter hvert kom jeg ned på rommet hvor de befant seg. Delte rom med en annen...

3. Etter ks lå jeg vel 2 dager/netter på barsel tror jeg, eller var det tre... Far dro hjem på kvelden, men kunne ellers stort sett komme og gå mener jeg. Barsel er stengt for alle andre besøkende enn far og evt andre barn. Andre må man møte ute ved heisen eller i kafeteriaen... Etter dagene på barsel fulgte en hyggelig jordmor meg over på pasienthotellet hvor jeg tilbragte ytterligere et par-tre dager og hvor også far kunne sove... og hvor man kunne ha besøk osv...

Sånn var det ihvertfall i 2007, vil tro det er nokså likt nå! Var en fin opplevelse - hyggelige mennesker, mye hjelp. Og på hotellet forsikret de meg at jeg ikke MÅTTE reise hjem hvis jeg var veldig usikker (slet en del med amming), men det gikk bra til slutt og vi reiste hjem :-)

Lykke til! Det går nok kjempebra!

Tusen takk, dette hjalp kjempemasse!! kan jeg spørre om hvor lang til før termin datoen ble satt? jeg fikk en uke og er liksom litt redd for at ting kan skje før....

tusen takk for at du tok deg tid :)

godt at vi kan hjelpe hverandre!!

klem

Hei du,

Jeg hadde ks på ullevål denne uka og kan svare på hvordan ting funker der nå fortiden.

1. De har infomøte hver torsdag for pasienter som skal ha ks påfølgende uke, dette er et veldig bra informasjonsmøte hvor de går gjennom prossesen og svarer på alt du måtte lure på. Det ligger også masse info vedrørende dette på hjemmesidene til ullevålsykehus.http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=575&I=9808, åpne liknken Keisersnitt..

2. Skriv en ønskeliste du gir til jordmor som tar deg imot på morgenen og si i fra med engang at du ønsker dette. Jeg fikk satt kateter etter spinalbedøvelsen så kjente ikke dette.

3. Ved planlagt snitt på ullevåll kommer man ikke på hotell, jeg hadde fått ja på forhånd men neida, det kunne jeg se langt etter. De er super strenge og var helt umulig, så du ligger 3 netter på barsel, deler rom med en annen. Vær forbredt på lite søvn!!!

Mannen din kan være der fra 10- 23, men ikke inne på rommet mellom 1-4 for da er det siesta, men han kan være inne på fellesrom så lenge..

Lykke til, med unntak av at jeg syntes det var et helvete å ligge på barsel fordi man deler rom med andre,man blir holdt våken av andres babyer og kan få noen på rommet som man ikke liker, i tillegg til å savne mannen om natta, så har jeg bare gode ting å si om de ansatte. Super koselige folk, god hjelp, man blir flott ivaretatt og jeg følte meg veldig trygg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...