Bettybu Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Skal eksprimentere litt..og har kjøpt sånn risgreie til å ha uttapå vårruller... Men de er jo harde..Skal de leggest i bløt?? Før en ruller de rundt Kjøttdeigs/grønnsaksfyllet???
* 5 om dagen * Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 om jeg ikke husker feil,så må de en rask tur under springen, og legge de utover. jeg tror også at jeg brukte 2 og 2 for de var så innmari tynne. er en annen type som er mye bedre å bruke, men de er vanskligere å få tak i (i hverfall her hos oss) men ,jeg håper andre her vet noe mere.
Gjest mphs Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 De jeg bruker er ikke i ris, men hvetemel(tror jeg). Kjøper de fra frysedisken i innvandrerbutikken. De skal tines og tas ut av pakken. Og ha ett fuktig klede over de mens jeg ruller slik at de holdes fuktige. Står det ingen ting på pakken?
* 5 om dagen * Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 det er den jeg også bruker, men som er vanskelig å få tak i her, den er mye lettere å jobbe med, men den andre går også fint ann.
Bettybu Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2010 Tror ikke det står så mye , nei.. Fikk servert noen vårruller med grønnsaker og reke, de var ikke kokt. Så denne ris "greia" var myk, og bare brettet rundt.. Det var også en frityrkokt variant, men samme risdeig uten på.. Får kjøpe meg en kokebok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå