zombie2be Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 min (snart) 2 åring får astma madisiner, pga langvarige forkjølelser om mye hosting. farmor er overbevist om at dette er pga kattene... Noen som har en mening/erfaring med dette?? har hatt katt siden før han blei født og har aldri reagert med rennende/hovne øyne el lignende..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 http://www.astrazeneca.no/azmedica/lunge/0609_dyr.html http://nrk.no/programmer/tv/puls/1.7006306 Her er et par linker ang dyr og astma/allergi, håper det gir noen svar:)
Helann og lillebror Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Det er vel et åpent spørsmål... Før mente man at å ha katt i hus beskyttet mot astma, men nå har det nettopp kommet en norsk studie som mener at å ha katt i hus øker risikoen for astma (men ikke allergi). Se bl.a: http://nrk.no/programmer/tv/puls/1.7006306
maya666 Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 ville nok vurdert tanken på å kvitte meg med kattene... i noen tilfeller hjelper det i hvertfall veldig.. min datter ble så å si frisk etter at vi gjorde det..
Trollemor75 Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Jeg tror inneklima har minst like mye å si. Min mann, vokst opp på Vestlandet i eldre trehus som har hatt mange lekkasjer er veldig plaget med asthma og allergier, og han var ikke i nærheten av en katt i barndommen siden moren hans ikke liker dyr. Jeg har allergier blir VELDIG dårlig hvis ikke inneklimaet er optimalt. Blir syk av å sove hos svigers pga det vi antar er fuktskader etter aller lekkasjene. Er veldig var for fuktig inneklima samt tette hus, og liker ikke trenden med mye isolasjon og dårlig ventilasjon. Man sparer på strøm, men du verden så dårlig luft!
lille sprelle Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Leste i aftenposten i dag at det kan ha sammenheng
Dægern døtte Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Var hos legen med vesla i går som også går på astmamedisinner, han spurte om vi hadde allergikilder hjemme. For det kan absolutt spille inn.
Slæsh84 Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 En kan utløse astma med typiske slike ting som dyr,dårlig inneklima ol Jeg har alvorlig astma,allergisk mot det meste untatt mat. Jeg kan ikke allti besøke venner pga inneklima,dyr,mye folk ol Det er utrolig hva en kan bli tett av som ikke folk tenker over. Når jeg skal på besøk til venner så spør jeg alltid om de kan lufte godt før vi kommer,for de fleste er veldig dårlig til å lufte,har ofte mye varme på,noe som ikke er bra for noen,men vi med astma og allergi merker det på pusten vår. Tror ikke det er lurt å ha dyr (untatt fisk og skilpadde), når en har astma i fam. ,så må dere også vurdere hvordan huset/leiligh. deres er,"gammel kjeller",fukt,mugg,har der mye varme,åpen ild(peis).. Dere finner mye bra på astma og allergiforening sine sider:) Håper dette var til hjelp:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå