Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis dere har spørsmål om søknaden, ta kontakt med ditt NAV kontor. Skriv en mail, ring, eller be om time. Jeg sendte en mail med spørsmål til NAV, om alt det jeg lurte på. Tok ei uke før jeg fikk svar, men da hadde damen svart veldig utfyllende og var til veldig stor hjelp. Jeg sendte inn min søknad for ei uke siden, og i dag ble den innvilget. Det har mye å si at søknaden er rett utfylt og at riktig dokumentasjon er lagt ved. Selvfølgelig er det forskjellig behandlingstid hos NAV kontorene, men spør de som jobber der angående søknaden, slik at den er riktig når du sender den inn. Så slipper du å få den tilbake.

Fortsetter under...

Det er ikke alltid så enkelt.....både jeg og flere jeg kjenner har opplevd å få forkjellig svar avhengig av hvilken person hos NAV vi treffer på...

Jeg har også sendt inn papirene, og 2 uker etterpå fikk jeg brev om at behandlingstiden er 2 mnd etter at de mottar dokumentasjon fra arbeidsgiver...så jeg får vel mase på arbeidsgiver nå snart....10 uker til termin.....

Jeg vet det ikke er så enkelt for noen, men ta det som et tips å forberede søknaden i god tid før permisjonen. Ordne og kopiere alt av dokumenter osv. Husk at man ikke trenger å søke om fars permisjonstid med en gang. 3 dager etter at jeg sendte inn søknaden fikk jeg beskjed om at behandlingstiden var 1 mnd. Men 4 dager etter det så var søknaden ferdigbehandlet.Du må bare mase på arbeidsgiveren din! Da arbeidsgiveren min skulle sende inn inntekts-og skatteopplysninger til NAV i forbindelse med utbetaling av sykepenger i fjor, hadde de glemt det. Det var jeg som måtte rydde opp i alt rotet. Kontaktet nav for å finne grunnen til at jeg ikke hadde fått utbetalt noe på 1 mnd, og det var pga arbeidsgiver. Når de omsider hadde fått sendt inn opplysningene til NAV kom pengene på konto. Så purr purr purr !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...