Gå til innhold

Graviditet og snop.

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 uker på vei. De siste ukene har jeg har ett sånn sug etter snop..sjokolade spesielt. Jeg må lissom ha noe hver dag!! Jeg trenger tips for å la være..jeg tenker på babyen som får i seg alt jeg inntar, også er jeg redd jeg legger på meg mer enn nødvendig. Har gått opp to kg siden jeg ble gravid..men det kommer vel nå tenker jeg, hvis jeg skal fortsette i samme snop-sporet. Blææh.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141536465-graviditet-og-snop/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er mitt beste råd! spise ikke så mye som en twist når jeg var gravid sist, pga det her. Ennå jeg gikk gravid i jula, å da er det mange fristelser da!

Kutt opp ;

honning-melon,

vann-melon

jordbær og moreller!!

bland dette i en skål å kos deg ihjel :) er kjempe digg! Godteri kommer garantert ut av tankene! men styr unna masse druer da dette kan fremkalle svangerskapsdiabetes over lengre tid å gi deg sukkerarter i urinen :)

Gode tips her, frukt er jo så mye bedre enn snop:-) bruk i stede litt ekstra penger på de ekstra fristende fruktene, mango, kiwi, melon o.l. Vanilje kesam er nyyydelig godt. Selv kutter jeg opp eplebiter, helst litt syrlige som de jazz eplene og har på masse kanel og serverer med kesamen og gjerne litt nøtter eller frø... til og med sambo som ellers ikke er den sunneste kommer snikende opp i skåla mi da;-)

Og så er det jo desverre slik med sukker som med nikotin; man blir avhengig. Så kan være litt slitsomt i starten uten sukkeret men så glemmer kroppen og mye av suget forsvinner i løpet av en uke eller så - så hold ut!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...