Trultetryne Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Snuppis er bare 3,5 mnd, men jeg lurer på om det kan være tenner på gang? Hun spiser konstant på hendene sine, ofte stapper hun hele hånda inn i munnen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 hehe, dette spørsmålet kommer med jevne mellomrom opp her inne, og spes fra mødre til 3 mndlinger. Det er nemlig gjerne i denne alderen at de for alvor oppdager hendene sine, og siden munnen er deres fremste sanseorgan er det ikke rart at "alt" skal puttes inn der og gnages på, uavhengig av tenner eller ei. De fleste babyer får sin første tann mellom 6 og 8 mnd, selv om det såklart finnes unntak=)
Gjest Kira06 Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Akkurat slik var frøkna mi også når hun var på den alderen. Skulle spise på ALT, og stappet hendene sine så langt inn i munnen at hun brakk seg. Men nå er hun straks 6 mnd, og fortsatt ingen tenner:) Så regner med at det er typisk for den alderen...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Tror det er ganske vanlig. Sånn var det her også, men nå er hun 5 måneder og har fortsatt ikke fått tenner. Men hun elsker å spise, tygge og sutte på alt. men det er ikke umulig at de kan få tenner når de er 3 måneder heller
septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Mini her begynte også sånn, men etterhvert nå ser jeg han klør to steder spesielt, kjente etter, og ser ut til at han har en huggtann oppe på hver side på vei ut. Kjenner dem ihvertfall rett under tannkjøttet Han blir 5 mnd imorgen
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 sånn er det her også. Kjennes ut som huggtenner (hjørnetenner), for der er det virkelig hardt. Det har også blitt veldig ruglete der hvor jekslene skal være, men tviler på at de kommer opp med det første. Der hvor de første tennene pleier å komme er hun helt glatt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Jenta mi fikk sine to første tenner ved 3,5 mnd, men det var fortennene nede (de er vanligvis først ut). Deretter fikk hun fortennene oppe og tre tenner vedsiden av dem igjen noen mnd senere. Hjørnetennene kommer vanligvis ikke opp før mye senere, se her: Tann Oppe Nede Fortann 6 - 8 mnd. 5 - 7 mnd. Sidefortann 8 - 11 mnd. 7 -10 mnd. Hjørnetann 16 - 20 mnd. 16 - 20 mnd. 1. jeksel 10 - 16 mnd. 10 - 16 mnd. 2. jeksel 20 - 30 mnd. 20 - 30 mnd. PS; jeg trodde også at hjørnetennene skulle komme tidlig, for de stod ut som tydelige hvite kuler rett under tannkjøttet, men de kom altså ikke ut før etter at hun fylte 1 år, og tror faktisk ikke at alle er på plass enda (17 mnd). Men igjen, klart at det finnes unntak, så hvem vet=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 oi, den tabellen ble litt rotete ser jeg- det skal egentlig være to kolonner der, en for tennene oppe og en for de nede;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå