Gå til innhold

Hvor mange ml spiser deres babyer pr døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi spiser bare 650 ml, helt håpløst å få henne til å spise mer. Hun er 3 mnd i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Mener vesla spiste ca 750ml pr døgn da hun var 3 mnd, men ved 3,5 mnd spratt det plutselig opp til 900ml. Jeg leste aldri de veiledene mengdene fordi jeg gav mm på flaske også og det var jo umulig å vite hvorvidt den var mer eller mindre mettene enn mme'en. Men vesla lå hele tiden klistra på normalkurven så da bekymret jeg meg ikke :-)

Hvordan er vekt og trivsel da? Det er det som er de viktige målene og ikke milliliterne!

Skrevet

Sønnen min er 15 uker og han er velig sulten. Han drikker over 1 liter, så nå har vi måttet begynne med velling. I går drakk han "bare" 850ml. Men innimellom er han over 900 også.

Skrevet

sønnen min er 4 mnd 11.mars. Han drikker ca 8-900 ml i døgnet (+/- litt). Men jeg mener å ha hørt at de ikke skal drikke mer enn 1000ml i døgnet, stemmer det?

Han ligger under gjennomsnittet i vekt, men har en normal stigning ifht sin kurve.

Skrevet

Ang literen

Helsedirektoratet sin annbefaling er at de ikke skal drikke mer enn 1 liter over tid, men jeg har hørt andre her inne som har helsesøstre som mener at dette er en annbefaling som er utgått på dato. Så nå vet jeg virkelig ikke hva som er rett.

Uansett så anbefales de som fullærnæres på mme å starte med grøt ved 4 mnd. Så hvis de ikke har gått over 1 liter før fylte 4 mnd så er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Mellom 1 og 1,5 l.. 4 mnd.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Vi var hos helsesøster i dag til veiing, snuppsi er 7,6 kg og 69 cm lang (4,7 kg og 56 cm ved fødsel). Så hun tar vel det hun trenger da. Helsesøster mente vi ikke skulle bekymre oss, selv om hun bør drikke mer. Hun fikk 2 tenner for et par uker siden, kan jo være årsaken. Håper det kommer et hopp her også, så slipper man å gå rundt å bekymre seg. Spurte om vi kanskje burde begynne med grøt, men det mente hun var for tidlig, så venter en mnd til med det:)

Skrevet

Piraten drakk ikke mer enn 700ml hun heller ved den alder. Det gjorde helt til nå (hun er 6 mnd straks). Nå er hun oppe i 150 ml per måltid.

Skrevet

Ved 2,5 - 3 mnd var hun oppe i 900 per døgn, spiste opptil 210 per måltid... men så plutselig sluttethun, ca 3,5 mnd. Gikk da ned til 5-600 per døgn, og 90-120 ml per døgn. Så begynte med fast føde i tillegg. Nå spiser hun 110-170 per måltid, kommer an på om det er med mat eller ikke. Og er vel oppe i 600 per døgn i snitt, noen ganger mer, noen ganger mindre. Synes det var rart at hun skulle begynne å spise mindre, men hun vokser og trives, så det går nok bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...