Gå til innhold

Klikkelyd i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe så rart som det "sliter" jeg med.

Dette kommer når jeg svelger, og omtrent kun når jeg ligger.

Har tatt UL av halsen med de fant ingenting.

Noen som vet hva det kan være, eller har hatt det sånn selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brusk som klikker sikkert.

Nakken min klikker hele tiden. Jeg har en del feilstillinger i nakken, men det er ikke noe å gjøre med det med mindre det blir verre. Da kan de operere.

Skrevet

Ja, det var noe sånn jeg tenkte det var. Men er ganske ubahagelig.

Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skulle få en sånn lyd - begynte for et år siden.

HI

Skrevet

Du kan jo prøve kiropraktor en gang, bare for å se om det hjelper.

Skrevet

sjekk ut globus hystericus

Skrevet

Hun har jo klikkelyd. Det får man ikke da.

Skrevet

HI, jeg har noe som kalles mellomgulvsbrokk, og før jeg begynte med medisiner hørte jeg ofte klikking, nå når du nevner det.

(Jeg har svart deg før her)

Jeg tok ikke bare UL, men tok kontrastvæske som jeg svelget, og så tok de CT av magen/halsen min. Der ble det konstantert at lukkemuskelen øverst i magesekken ikke fungerer. Den buler ut litt, og dette kalles mellomgulvsbrokk, eller hiatus hernia.

Jeg var bulemiker i mange år, og kastet opp maten. Tror selv dette er årsaken, selv om jeg fikk dette mange år etter at jeg ble frisk. De langvarige skadene etter spiseforstyrrelsen min kommer jeg til å lide av resten av mitt liv, og må undersøkes innimellom for å se om jeg får kreft pga oppstøt. Selv om jeg tar medisiner for å holde sure oppstøt under kontroll, hender det at jeg får det når jeg legger meg. Spesielt etter å ha spist stekt mat som er sterkt krydret.

Håper dette var til hjelp.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen - særlig til deg som fant frem den amerikanske forum siden. Der var det jo mange som slet med dette.

Ang mellomgulvsbrokk så har jeg ikke det, har tatt røntgen med kontrast. Og har heller ikke bulimi.

Men jeg tok gastroskopi i fjor, og tenker at kanskje den slangen kan ha irritert noe i svelget mitt - er ganske sikker på at dette oppsto etter det.

Skrevet

Der har du sikkert svaret, ja.

Mange opplever jo heshet i forb. med å få slanger ned i luftrøret, så noe kan ha blitt ødelagt, men trenger tid til å reparere seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...