Gå til innhold

Til dere som har fått tvillingene eller går mot slutten!

anrufus

Anbefalte innlegg

Hvordan utarter svanger skapet seg - hva er normalt og oppleve?

Noen som er interessert å fortelle litt.

Opplever mye rart, når jeg hoster skvetter det mye(ikke urinlukt)

Vannaktig liksom ,er det noe dere har opplevd? Hvordan og hva smerter er normalt? Må man blø for at noe er unormalt? Fødselen /forbredelsen til fødselen, noen som kan fortelle litt og evnt gi noen råd ang den? Hvilken uke fødte dere? Regner med de ofte kommer før termin. Anyone?

Fortsetter under...

Oj, det var mange spørsmål på en gang :-)

Jeg foreslår at du tar opp endel av disse tingene med legen din, særlig det som går på fødsel og fødselsforberedelse.

Ca. 50% av tvillingene er forøvrig premature, og det er vikig at du gjør ditt for å forhindre for tidlig fødsel. Igjen så er det legen din som best kan veilede deg rundt det.

Det er også masse nyttig info på Dobbel Glede - er du registrert der?

Lykke til videre i svangerskapet! Du har veldig mye å se frem til :-)

• 2 uker senere...
Gjest Angelstath

Ja dette var mange spm!

Jeg fødte for et år siden, 2 gutter! Og jeg vil gjerne ha tvilliger enda en gang!

Alle svangerskap er forskjellige! Jeg skvettet bare urin, men det luktet ikke urin ettersom blære måtte tømmes å ofte så det ble ikke noe lukt på urinen før den kom ut..hehe...

Nei jeg blødde ikke og jeg var endel ganger på sykehuset da jeg fikk veer for tidlig og hadde endel kynnere.

Jeg leste mye på nett før fødselen, men ikke noe kunne forberedt meg på det jeg gikk igjennom.

Jeg gjorde alt jeg kunne for å holde på ungen lengst mulig, og de ville ikke ut heller! Jeg fødte i uke 37 + 4 dager.

Vannet gikk på en onsdags morgen på sofaen hos min mor. Jeg måtte så tisse og satt og sildret i 15 min. Gikk for å sove litt mer på sofaen og "tisset" litt på meg....men det var fostervann!

Så var det av sted på sykehuset for å føde....ventet 3 dager på at noe skulle skje...men neida! Ble satt i gang på fredag.

Veer og rier er jo ikke godt.. Det tok så lang tid før jeg hadde full åpning og jeg ble veldig sliten så jeg fikk epidural.

Mye tull skjedde...tvilling 1 miset hjertelyden og jeg ble tømt (blæra). Jeg revna kraftig og ble klipt og de tok han med tang.

Så mistet de hjertet på tvilling 2 som kom med rompa først. Han pustet heller ikke, noe jeg ikke fikk vite før uka etter med legen på kontroll.

Det var en hektisk siste time hvor jeg nesten mistet begge gutta mine.

Dessuten holdt jeg på å forblø... Men som du ser så er alt såre vel nå!

Jeg prøver ikke å skremme deg. Alle fødsler og svangerskap er forskjellige. Jeg har 2 flotte gutter og rett etter fødselen så sa jeg at jeg gjerne kunne føde en unge til! Det er en sann glede å få holde sine barn for første gang!

Bare hør på jordmor og lege. Gjør det de sier. Stå på! Finn urkvinnen i deg!! Vi er jo skapt for dette!!!

Om jeg måtte hatt en sånn helvetes fødsel igjen en gang hver mnd for å beholde gutta mine så hadde jeg med glede gjort det!

Veene og riene er vonde, men når du presser så er det ikke vondt. Det er en jobb og det er slitsomt men ikke vondt.

Snakk med jordmor og lege. Dette greier du fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...