Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i dette tilfellet? Vanskelig barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 14 mnd har vært et mareritt fra første dag.

Første natta på barsel startet spetakkelet og stakkars de jeg delte rom med.

Jeg forstod ikke da hva som var problemet. Det fortsatte etter barsel med grining 24/7. Han har hatt kolikk og kiss. Han har fått behandling. Han sov ikke om nettene og klarte bare 20 min sammenhengende søvn frem til han var 6 mnd. Da begynte han med 45 min uavhengig om det var på dagtid eller natta.

Vi begynte med faste rutiner fra 3 mnd men dette har ikke funket.

Vi har prøvd alt av soveråd og HS klarer ikke hjelpe oss. Dette er langt utenfor deres ekspertise.

Vi har vært hos fysio,kiropraktor, osteopat, lege, HS, barnelege, barnefysio,manuellterapeut. Vi har tatt blodprøver og prikktester.

Vi går til barnelege nå og har tatt røntgen av gutten. Vi finner ikke noe galt.

Hva skal vi gjøre? Gutten er rett og slett et mareritt å ha med å gjøre.

Skifte bleie, kle på han osv alt er en kamp. Han hyler og skriker.

Han vil ikke bli holdt og kost med. Han er helt rabiat.

Han klarer ikke sove, han er urolig hele tiden.

Han har våknet 20 ganger om natta i 8 mnd nå.

Jeg er utslitt og har prøvd alle søvnmetoder. Til og med ferber har jeg vært så desperat å prøve. Ingenting funker.

Nå ser jeg egentlig bare en løsning og det er sovemedisin. Jeg har ikke noe andre forslag og Hs kan ikke hjelpe.

Dette kan de ingenting om. Barnelegen heller har ikke noe å bidra med.

Noen som har vært i liknende situasjon?

Jeg har ikke avlastning da ingen vil påta seg det for dette barnet.

Jeg orker nesten ikke være sammen med han selv så skjønner at ingen andre vil.

Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg trodd han hadde en demon inni seg.

Noen som har hatt det likt? Noen som har noen råd?

Ikke svar frekt da vi virkelig har gjort alt vi kan for dette barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt du ska lprøve sovetabletter. Når alle har fått vilt seg ut så kan det hende at du lettere ser hva som er problemet hans. Kanskje finner dere ikke ut av det før han blir større, men dere har prøvd ALT. Kan jo være at det løser seg av seg selv når han bare for sove.

Jeg tenker jo at han må ha vondt noe sted, men dere har jo ikke funnet noe, men kan jo være at kroppen hans er så stressa av at den aldri får ro til å lege seg at det er det som er problemet. Ikke vet jeg. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener heller. Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Han har ikke siden fødselen vært fornøyd en eneste gang.

Han er sikkert veldig sliten også, så stemmer nok det du sier.

Som nå står han på gulvet og hylgriner. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

Jeg tror vi skal gå for sovemedisin. Ingen lett utvei men hva annet kan man gjøre?

Takk for svar.

HI

Skrevet

Hadde det vært min unge, ville jeg bedt om en dobbeltime hos fastlegen, laget til et langt skriv på forhånd om hva som er prøvd og hva er gjort og hva som ikke virker.

Lag også en egen dagovversikt over hva som skjer en hel dag og gjør det samme for tre dager.

Få fastlegen til å sende inn en hastehenvisning til barneavdelingen på sykehuset for en grundig utredning, og hvor det kreves at ungen legges inn ikke bare over natta, men f eks for tre dager.

Når henvisningen er sendt, så purr opp sykehuset selv.

At han ikke liker å bli holdt/kost med -kan muligens- skyld spesifikke ting, som det IKKE er noen vits i å tenkte på før utredningen er blitt gjort.

Møter du motstand hos lege/fastlege/sykehus, ville jeg faktisk ha bedt barnevernet om avlastningshjem for ei helg hos "fagpersoner" som kunne laget et heldøgnlig kalenderoversikt for ei hel helg. Denne oversikten vil så være grunnlag for å gå videre igjen innen helsevesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...