Gå til innhold

Noen som vet noe om det å kjøpe en startpakke (kontantkort) til barn? Sønnen min på 12 skal få gå fra Telenor til Netcom..

Anbefalte innlegg

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Er det ikke bare å kjøpe en startpakke (han skal ha akurat det samme tlfnr som han har nå) og så er det registrert i hans navn? Eller må det være registrert på meg?

Ringte en butikk for å høre om de har startpakker.Og så begynte han å snakke om dette med at kansje han er for ung til at kortet blir registrert på seg selv..Eller jeg er ikke sikker på hva han mente..Han skulle ta en tlf,fordi det stod så lite om kontantkort på nettet,så skulle han ringe meg på igjen.

Og så en ting til,jeg husker ikke når han fikk mobilen,husker heller ikke i hvilken butikk..Går det da an å finne ut om bindingstiden har gått ut? Er det bare å sette inni et Netcom kort og se om da tlf fungerer?? Eller? Han har Telenor nå.

Fortsetter under...

Skrevet

Om han ska beholde nr han har nå, må du nok overføre det til NetCom, det kan du enkelt sjekke hvordan du gjør på hjemmesidene til NetCom.

Skulle tro det må stå registrert på deg og at han står som bruker. Men vet ikke hvordan NetCom praktiserer.

Ang mobilen hans kan du sjekke bindingstid på sidene til Telenor, der kan du også bestille kode til å låse den opp for bruk av andre operatører.

(Det tror jeg må gjøres uansett om bindingstiden er gjeldende eller ikke)

Skrevet

Det er ingen aldersgrense på kontantkort (kun på abonnement der regningen etterbetales etter forbruk) og det er ingen bindingstid på kontantkort. Så om mobilen har kontantkort nå så er det ingenting i veien for å bytte leverandør.

Så du kan fint kjøpe en startpakke i din sønns navn, om du ønsker det, og overflytte det nr. han har nå til den nye leverandøren.

Skrevet

Det enkleste er å gå på nettsiden til NetCom og bestille abbonementet du vil ha. Tast inn telefonnummeret hans, så porteres det.

Du får simkortet i posten, samt dato og klokkeslett for når det nåværende simkortet slutter å virke, og det nye aktiveres:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...