Gå til innhold

Noen "voksne" studenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å studere når en er noen år eldre enn de fleste andre, og har barn og familie hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor voksen du er, eller hvor unge dine medstudenter er, men jeg studerer ved UiT og vil si gj.snittsalderen er 30

Skrevet

Er godt over 30, skulle det stå.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det som noe problem i det hele tatt.

Det kommer sikkert litt an på hva slags studie man tar, men det er som regel alltid mer enn én voksen student, og på universitetesnivå spiller ikke alderen allverdens rolle lenger heller.

Skrevet

Jeg er 28 (29 sent dette året) og har søkt sykepleien til høsten:) Har veldig lyst, men samtidig er jeg litt skeptisk og redd for å havne i klasse med bare 19-20-åringer.. men regner med det er noen som er litt eldre også da.

HI

Skrevet

Sykepleien er det ALLTID mange studenter som er MYE eldre enn deg på.

Skrevet

DET kommer nå an på HVOR gammel DU er, det....

Skrevet

Jeg er ferdig på lærerutdannelsen nå til sommeren, og blir 33. Jeg er 10 år eldre enn de fleste jeg har studert med.

Det føltes litt rart å komme der første skoledag, de fleste hadde en type Russ-06 genser på, mens jeg selv var russ-96 (nei jeg hadde ikke genser med trykk på...)

Vi fant oss til rette alle sammen, og jeg havnet naturlig i en gjeng med "gamle" (sitat russ-06) studenter, og vi har holdt sammen hele studietiden. Vi i "den gamle gjengen" har et aldersspenn fra 28-35, og har det til felles at vi alle har samboere og barn. Noen flere enn andre.....;)

Det har gått helt fint å finne noen å ha ting til felles med, og i denne omgangskretsen "vår" er det også "en liten knott av 23-åring", som vi kaller henne!

Lykke til!

Skrevet

28. Kan du lese?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...