Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et boretslag (og tomannsbolig) Vet det er bestemmelser om når det skal være stille om kvelden, men er drittlei den høye musikken om dagen! Er veldig lytt her. Helt greit at de spiller musikk, men bassen gjør at det til tider rister her.

Har gitt beskjed til foreldrene til gutten flere ganger. (ringte moren på jobb senest for noen dager siden)

Vil ikke lage noe uvennskap, men dette gidder jeg ikke lenger.

Kontakter man styrer her i boretslaget, eller går vi direkte til boligbyggelaget? Noen som vet, eventuelt har vert borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Du har ikke så mye å fare med så lenge det er på dagen.

Men hvis det ikke nytter å ta det opp med moren, så sender du evt en klage til styrer i borettslaget. Så tar de kontakt med den det gjelder.

Bare et lite tips hvis det går så bassen dundrer inne hos deg så pass på at krystallglass (og andre skjøre ting) ikke står tett inntil hverandre. For det kan skape skår og sprekker i glassene.

Fattern og jeg knerta nemlig 4 av mutterns Tangen krystallglass på den måten. Hun ble alt annet en blid :-(

Skrevet

Kan også foreslå at denne gutten kjøper gummimatter og legger under høytalerene sine, det hindrer litt av vibrasjonene å spre seg.

Skrevet

Han nærmer seg 30 så er vel ingen gutt lenger. Når man kjenner vibrasjoner når man ligger i sengen (jobber skift) sier det jo sitt.

Eldstemann har rom i kjelleren og hun som har det verst....

Gjest irismor
Skrevet

Da sender du en klage til styret. Trodde det gjalt en tenåring. Dette er en voksen mann som burde hatt litt mer mellom øra :-)

Skrevet

Har du invitert han inn for å høre og se hvordan det er?

Ikke sikkert han er klar over det?

Bass går vell mer "ut" enn inn? Så det kan jo være at han bare får den fine musikken, mens dere får bråket.

Er hvertfall slik hos foreldrene mine, med anlegg i kjelleren.

Der kan vi ligge på gulvet og bli "massert". Men går vi ned får vi bare den nyyyydelige lyden.

Har hoppet til maaaange ganger av plutselige lyder fra feks film vi ikke blir forberedt på ;)

Skrevet

Sjekk ordensreglene. De aller fleste BL i min by har følgende hovedregel:

- ingen bolig nyttes slik at andre beboere sjeneres!

Send skriftlig klage til styret.

Skrevet

Ringer du til foreldrene til en mann på 30 år, for å klage? Er det ikke temmelig sært?

Du skriver du har snakket med foreldrene flere ganger, har du snakket med vedkommende ansikt til ansikt?

Gjest irismor
Skrevet

Det høres ut som om "guttungen" bor hjemme hos mor og far.

Skrevet

Du kan komme lengre i denne saken om du har spesielle behov for denne klagen, som f,eks: spedbarn/småbarn som sover på dagen, om noen er hjemme pga sykdom, eller om man har noen andre plager som gjør at man har et større behov for hvile og ro. Ellers så burde jo denne "guttungen" uansett ta hensyn hvis det er så ille at ting inne til deg begynner å riste. man må ta hensyn når man bor så tette.

Skrevet

Denne "gutten" bor hjemme hos foreldrene sine, så er vel ikke sært å kontakte de. Han er arbeidsledig, så er hjemme hele dagen.

At det durer er han klar over, for har gitt beskjed 5-6 ganger. Også direkte til han.

Jeg jobber skift og har også små barn. Tilogmed 12 åringen min skjønner at hun ikke kan spille så høy musikk at det er til sjenanse..

Skrevet

uansett om fyren er voksen eller ikke, så er dte vel sært å klage til froeldrene hans. Du burda da kunne snakke direkte med vedkommende isteden for å ringe moren på jobb.....

Skrevet

Ja, men når det ikke hjelper? Er jo foreldrene hans som er "ansvarlige" for leiligheten. Sender jeg inn en klage, så er det de som får den. (ikke sønnen)

Foreldrene har i tillegg gitt beskjed om at jeg skulle gi beskjed om jeg hørte høy musikk.

Skrevet

her som så mange andre innlegg så blir folk mer opptatt av å kritisere andre ting, enn å svare på innlegget, d r jo bare helt utrolig!!

Iallefall, send brev til styret, for som oftest står d i de fleste husregler at man ikke skal være til sjenanse for andre beboere, og dette høres virkelig ut til å være til sjenanse. :-)

Skrevet

Et lite tips. Hver gang dere forlater deres leil, sett annlegget på full guff, og la dem smake sin egen medisin :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...