Gå til innhold

Dere som venter gutt, hvordan så det ut på ul-bildet?

Anbefalte innlegg

Vi var på ul på mandag (har skrevet om det i et innlegg lenger ned), og det var en litt sjenert krabat som ikke ville vise seg helt. Det dukket opp en strek på bildet, eller en "tut" som gynekologen kalte det, og på bakgrunn av dette mente han det mest sannsynlig er en gutt. MEN det er absolutt ikke sikkert og det hadde vært så gøy å visst det nå! Klør i fingrene etter å handle blått (hvis det stemmer da), også er det jo flott å kunne bygge en relasjon til huleboeren når en vet hvem som skjuler seg der inne:)

Noen som kan dele litt kunnskap og erfaring på området?

Fortsetter under...

Dette vil jeg også vite!! Hvordan de klarer å se om det er gutt eller jente.. babyen min hadde bena oppunder seg da vi var på UL på tirs, og da må det vel være helt umulig å se det? Men jormorden min mente det er en jente da. Har jo hørt om de som tar feil :)

Ja, ikke sant! Det er det som forundrer meg også, men så er jo de trent til å titte på slike skjermbilder da. Jeg kan jo slite med å skjønne hva jeg egentlig sitter og ser på hehe:)

Hadde håpet at noen kunne si noe konkret om hva de har sett på bildet når de har fått vite at det er gutt eller jente. Har ei venninne som opplevde at to forskjellige ultralydleger sa det var jente, men ut kom det jammen en gutt!

Tror ikke man ser etter utover eller innover tiss, men etter pung eller livmor på barnet. Da jeg hadde gutt, sa legen som tok UL at han kunne se mine barnebarn, derfor kunne han nesten med 100% sikkerhet si det var en gutt. Tror de aldri kan love. Og det var en liten gutt som kom også :)

Da vi var på ultralyd så vi tydelige kjønnslepper. Hun hadde plassert seg sånn at det var veldig lett å se. Guttungen min hadde ikke lyst til å vise seg frem i det heletatt, så det kom som en sånn halvveis overraskelse da han ble født (magefølelsen sa gutt).

Vi har sett kjønnsleppene til lille frøken i magen allerede 3 ganger, så jeg er rimelig sikker på at det er ei lita jente :)

Så artig at dere har sett det så tydelig da! Må være så godt å ha fått så mange bekreftelser på at det er ei jente, litt lettere å slå seg løs på shoppefronten da;)

Skulle gjerne visst det helt sikkert jeg også, tør liksom ikke stole helt på det. Får bare tåle å vente litt til.. det viktigste er jo at alt står bra til inni der og at babyen vokser som den skal. Uansett kjønn er det helt herlig å se hvordan h*n turner og vifter med armer og bein inni der :D

Annonse

med storebror som ikke var sjenert i det hele tatt fikk vi et bilde av pung og en liten tissefant, men hun sa 99.9 % sikkerhet for gutt...

denne gangen var det ikke noe pung der og hun sa at det var jente med 99.9 % sikkerhet, magefølelsen min sa jente denne gangen og gutt sist...men det gikk veldig på formen min nå i forhold til sist, men jeg har vært rimelig sikker på jente hele veien...så får sjokk om det kommer en gutt ut=P

Det er selvfølgelig godt å få så mange bekreftelser. Har hatt et risikosvangerskap og det har derfor blitt veldig mange ultralyder. 7 stykker frem til nå og jeg er litt over 19 uker bare. Huff. Men fikk beskjed forje gang at det ser så bra ut nå at neste gang kan det hende at jeg slipper å gå på medisiner lenger. Så jippi. Da venter jeg med spenning på neste ultralyd som er i midten er april. Håper at alt står bra til da også :)

Min lillegutt er veldig showoff når vi er på ul ;) Jeg er på UL hver tirsdag pga medesinske årsaker, og nå på tirsdag tok han ordinær UL. Han skulle måle litt da, og kom til under låret. Så ble han helt stille, så sa han. Vil dere vite om det er gutt eller jente? Jeg bare flirte å sa: Jeg ser det er en gutt!

Det var helt tydelig. Å samboeren min syns han var bra utstyrt! hehe...

Jeg va på ul i går, og det var ikke tvil om at det er gutt :P

Hvis du ser for deg at han sitter på en glassplate så er lårene på utsiden, pungen relativt stor og rund, mens en liten tut på fremsiden av den om du skjønner. Vanskelig å forklare men :P var vel et tverrsnitt av lår, pung og tut de viste oss. Er dette ei jente, skjønner jeg virkelig ikke hvordan det skal ha seg :P

Jordmor på ul var litt kortfattet, men skrev i papirene at det var gutt. Jordmoren på helsestasjon sa at de ikke gjør det med mindre de er ganske sikre. Trodde jeg så to kuler som jeg var helt sikker på at var baller, helt til jordmor fortalte meg at eggstokker hos jenter også ser slik ut på ultralyd.

Jeg så ingen tut, men regner med at jordmoren på ul gjorde det siden hun skrev det i papirene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...