Gå til innhold

Skal på Ultralyd av abdomen i dag- gallesteinsmistanker- Noen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitt siden september med anfall som har vert grusomme, har dratt på mer og mer...skulle legges inn i går, men ble sendt hjem..med beskjed om å komme tilbake i dag- ta ultralyd av abdomen....har tenkt så mye i det siste- redd for at de finner gallestein og redd for at de ikke finner noe...må jo være noe...

Noen her som har tatt ultralyd og funnet gallestein....venter de da lenge med evt operasjon?? Mange tanker i hodet mitt...og på toppen skal jeg holde 40 års lag for mannen på lørdag!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har hatt gallestein og blitt operert. Finner de gallestein og du er mye plaget med anfall så setter de deg nok opp til operasjon. Jeg hadde infeksjon i bukhinnen så jeg ble operert med en gang.

Det er deilig å slippe anfallene - de var helt grusomme. Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Hei!

Jeg var og tok en slik ultralyd i går.

Vært mye kvalm, svimmel, magesmerter osv.

Jeg har tidligere hatt betennelse i galleblæren og vært lagt inn for dette.

I går fant han legen en stor gallesten som var så stor at den ikke finner veien ut selv.

Blir operasjon her og.

Snuppedupp: Hvor lang tid tok det før du kom deg etter operasjonen? Og hvordan har det vært i etterkant?

Masse lykke til!! Og god bedring.. Har du fått voltaren enda?

Skrevet

Hei!

Kjenner til de anfallene ja, fytti så vondt det var :(

Blei operert i fjor på denne tid.

For meg gjekk det kjempe bra. Reiste heim samme dagen, fekk amme babyen dagen etterpå. Sårene grodde fint. Litt øm/magesmerter av gassen dei sender inn, men heilt greit.

Dersom det er akutt betennelse, opererer dei kjapt, ellers må du stå på vanlig venteliste. Innen 3 mnd eller noko sånt?

Livet etter galleoperasjonen er så deilig. Ingen problemer med smerter, og kan ete det eg vil.

Skrevet

Hei !

Hos meg tok det veldig lang tid før jeg kom meg etter operasjonen. Jeg ble helt utmattet og klarte knapt å gjøre noe som helst. Dette skyldes nok ikke selve gallesteinen men var nok bare en utmattelse - legen trodde jeg hadde fått ME men klarte å komme meg opp igjen i løpet av 6 mnd.

I utgangspunktet tar det ca 2 uker å bli helt ok etter operasjonen. Noen er gode med en gang. Det kommer ann på hvor stor operasjonen er.

I etterkant har det vært en drøm - i begynnelsen kunne jeg ikke spise så tung fordøyelig mat for da fikk jeg vondt i magen. Men nå kjenner jeg ingen ting lengre.

Lykke til begge to.

Skrevet

Jeg måtte vente 3 mnd før jeg fikk operasjonsdato, men så ble jeg gravid da så da fikk jeg ikke gjort det likevel.. Har skjedd 2 ganger faktisk.. hehe :)

Men som regel kommer man seg jo veldig fort etter en kikhulsoperasjon da ! Jeg fikk beskjed om at man som regel kan dra hjem samme dag, og for de fleste holder det med en sykemelding i 1 - 2 uker. Men er jo selvfølgelig veldig individuelt da ! :)

Skrevet

Jeg hadde gallestein for noen år siden. Fantastisk vonde anfall!! Da legene konstaterte gallestein vhj ultralyd, fikk jeg raskt time hos spesialist i det private (dette var i England).

Han konstaterte at gallen min var VELDIG hoven, og ville helst forsøke å gjøre den mindre før evt operasjon. Kuren var da...: Et sunt kosthold. Vanskelig for meg som er glad i fett og sjokolade. De syntes det var rart jeg hadde fått gallestein siden jeg var slank, men trodde p-pillene hadde skylden.

Uansett, etter å ha stått over ost, kaffe mokka, sjokolade og alt annet jeg liker i et par måneder fant de ut at det ikke hjalp uansett, og jeg fikk da en kikkhullsoperasjon på privat sykehus.

Fikk to uker sykemelding, men følte meg "helt fin" etter tre dager.

Ikke bekymre deg, dette går så fint så :-)

PS jeg savner ikke galleblæren. Legen sa forøvrig at han aldri hadde sett så rare steiner før, he he. Er nok kostholdet mitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...