Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mitt kaster opp hver morgen etter litt grøt,og vil bare har melk resten av dagen. Blåbærsaft og vann er prøvd. Hun har hatt diare 1 dag, feber 2 dager, og nå kun oppkast ( totalt 4 dager).

Hva anbefaler dere å gi henne? Noe næring må jo den lille kroppen ha....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris skal være bra når man har omgangssyke. Kanskje du kan prøve litt tynn risgrøt.

Skrevet

Takk, får prøve det senere i dag :-)

Skrevet

Har hørt at banan skal ha den funksjonen. Ingen erfaringer selv, men det kan da være verdt å prøve.

Skrevet

Da min sønn hadde diare for en stund siden anbefalte barnelegen at vi skulle gi han kun eple, ris, kylling og gulrot i 3 dager. og det hjalp for vår del.

Hvis du vil gi han grøt prøv den fra Holle uten melk og evt tilsett eple for å få smak. Riv selv el Holle har det også. Middag kan du jo evt lage av de andre råvarene:)

Lykke til

Skrevet

Banan kan være bindende for noen, men kan gi løs avføring for andre (lunefull den bananen;-) så jeg ville gått for ris og eple...

Skrevet

Takk for gode råd. Da er det bare å sette igang!

Skrevet

Tips til drikke:

blande 1 del eplejuice med 1 del farris

Eple binder og farris inneholder de viktige saltene man mister ved flere dagers diare og oppkast (hjelper på formen). Røre ut kullsyren for de som ikke er vandt med det ennå :-)

Skrevet

GEM som du kan kjøpe på apoteket blandes med vann og gir viktige mineraler som kroppen trenger når den mister så mye væske:)

Ble anbefalt dette av både barnelege og apoteker på Volvat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...