Bringebærmamma 160611 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har nå i løpet av av et halvt år hatt 1 SA og 1 MA. Dere som er blitt gravide igjen etter 2 MA/SA fikk dere noen tettere oppfølgning? Som flere tidlige UL osv, sykemelding i starten eller annen spesiell oppfølgning?
*julybirth* Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 dytter, jeg er også i din situasjon, snart håper jeg, hatt 2 sa....
{[-]} Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Man har ikke krav på noe som helst før men har mistet 3 ganger. Om du får der er derfor helt opp til din fastlege. Jeg har mistet 2 ganger fikk oppfølging allerede forrige gang. Med andre ord, gir ikke fastlegen den oppfølgingen du ønsker, skift
dinadina Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Etter at jeg fikk oppdaget en MA i uke 13, så fikk jeg umiddelbart beskjed om at jeg ville bli fulgt tettere opp i neste svangerskap. Da jeg ble gravid igjen nå, så fikk jeg beskjed om at jeg ville bli fulgt opp ved fødeavdelingen på sykehuset og at jeg ville få tidlig ultralyd. Nå mistet jeg dessverre i SA i uke 6 (bekreftet i går), men jeg føler meg veldig trygg på at jeg ved et eventuelt nytt svangerskap vil få så tett oppfølging som jeg ønsker. Dette er kanskje en av fordelene ved å bo litt ute i distriktet.
ToSu2 Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har hatt en sa og får nå tidlig ul. Jeg fortalte legen at jeg er bekymret for om alt er bra denne gangen og spurte om d var mulig å få en ul før den "vanlige" i uke 18\19. Han sa at d ikke var noe problem og bestillte time m en gang :-) Jeg er nå rundt uke 7, d var på denne tiden jeg mistet sist..
jennte78 Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 har egentlig bestemt alt selv, vært sykmeldt nå i 2mnd, skal på ultralyd på man, da i uke 11, var oxo i uke 7. Her inne høres det som det er veldig forskjellig fra plass til plass. Lykke til, vet hvordan du har det.
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Ja, jeg har fått hjelp tidlig, men det er ingen selvfølge før etter 3 SA/MA og du er i gruppen Habituell abort.... Jeg fikk etter min første SA (5+2) tettere oppfølging ved neste sv.skap. Legen bestilte en ekstra UL til uke 12. Dessverre opplevde jeg ny SA (6+5). Ved tredje graviditet hadde jeg fått henvisning til spesialist. Dessverre ny SA (5+1). Ble siden utredet ved fertilitetsavdelingen i Haugesund, ingenting funnet. Ingen sykemelding underveis i noen av graviditetene. Brukte Albyl-e (blodfortynnende) i forbindelse med 3.graviditet. Har senere gått igang med IVF i Danmark. Første IVFgraviditet : ble 50% sykemeldt fra påvist svangerskap pga habituell abort/høyrisikosvangerskap. Medisinert med; Klexane (blodfortynnende) og Crinone (progesteronstøtte). Dessverre ble MA påvist ved første UL 7+4. Ved nåværende IVFgraviditet: 100% sykemeldt fra innsett pga habituell abort og situasjonsbetinget psykisk ubalanse. Medisinert med Pregnyl (hcg-støtte) Prednisolon (kortison) Klexane (blodfortynnende) Cyclogest (sterk progesteronstøtte) akupunktur og diverse homeopatisk medisin (Berberis-ekstrakt, Sabina og Urtica Urens). Hadde første UL 7+1 - og fikk for første gang se et lite embryo med perfekt hjerterytme. Skal ha ny UL i uke 9, i uke 12 og deretter ordinær i uke 18. Har nå (8+2) begynt å jobbe litt (30%) for jeg ønsker å ha litt kontakt med arbeidsplassen. Men - legen vil ha meg inn til ny vurdering neste uke, hun vil gjerne ha meg 100% sm og helt uten stress til passert uke 12. Så....ja...det er absolutt mulig å få hjelp. Men - du må ofte stå på litt selv, iallefall før den 3. aborten er et faktum. Håper inderlig du slipper å oppleve det, for det er jo en grusom opplevelse hver gang - men det vet du jo. Nå klarer jeg ikke glede meg over graviditeten....har opplevd for mye til å våge å tro...kanskje etter ultralyden i uke 9, kanskje i uke 12...kanskje ved ordinær....? Jeg vet ikke når jeg tør slippe gleden løs - men håper inderlig å gå i mål denne gangen. Krysser alt jeg har for deg også :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå