Gå til innhold

Inspirert av homofile synspunkter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke syntes homofile bør få adoptere, eller ha barn. Syntes dere det er mer naturlig at enslige skal ha muligheten?

Det brukes argumenter mot at det ikke er naturlig,men man kan jo ikke lage barn alene heller...?

Det hender rett som det er jeg leser innlegg om ei som vil reise til danmark og bruke sæd donor, fordi hun ikke har noen mann og få barn med, hva er så mye værre enn å "finne" seg ett egg, nettopp fordi man ikke har noen dame og få barn med?

Siden mulighetene er der, skal vel ingen dømmes MER enn andre over ett ganske så likt valg?? Eller,blir det mindre naturlig??

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Det er mye som ikke er logisk i argumentasjonen rundt dette. For eksempel blir kristne aldri lei av å si at to mennesker av samme kjønn rent biologisk ikke kan få barn, og at det derfor er naturstridig. Hva da med dem som er sterile? Skal ikke de ha muligheten heller da? For Gud har jo skapt dem uten evne til reproduksjon..

Skrevet

Man burde være gift, som mann og kvinne, og aldri ha lov til å skille seg (dette for å unngå enslige foreldre og for å unngå faren ved at an av dem plutselig skal bli homofil).

Og skiller man seg så må barnet fratas og flyttes inn i et hjem det ekteskapet råder.

Det må innføres tvangsabort på kvinner som blir gravide uten partner og menn som er uver 40, og fortsatt singel, bør steriliseres.

Sæddonasjon må bli forbudt og kvinner under 40 må ha utreiseforbud slik at de ikke sniker seg avgårde til Danmark for å bli gravide.

Har man vært gift i mer enn 3år uten å produsere egne barn bør man være forpliktet til å ta inn hjemløse barn fra splittede hjem. Gjør man ikke dette bør det straffes med bøter og fengsel.

Sånn! Nå tenker jeg det blir orden i sysakene!

Skrevet

Høres ut som en plan:)

Det er jo slik at kvinner som ikke kan få barn selv (eller mannen ikke kan), ofte blir rasende (generaliserer litt nå, men vær overbærende, om mulig) når noen sier at "det er jo bare til å adoptere", og "det er ingen menneskerett å få barn".

Akkurat det tar jeg ikke stilling til, men jeg synes at å si at noen fortjener mer å få barn enn andre, er undertrykkende for dem det gjelder.

Og for å kaste ut en skikkelig brannfakkel her, så er det faen meg ufattelig mange dumme mennesker som pelutselig får barn som de slettes ikke har planlagt å få, som de ikke klarer å ta vare på og som passer dårlig inn i det busy livet og den skranglete økonomien de måtte ha.

Disse barna det er snakk om her, både adopterte og eggdonasjonsbarn, er sterkt ønsket, elsket og kommer fra ressurssterke familier, og jeg tror nok de vil få det vel så bra som barn flest. Det er ikke barn av homofile det er synd på, det er andre barn som lærer hjemme at barn av homofile har ekle foreldre som gjør ekle ting. Jeg har heterofile foreldre selv, og har aldri (bank i bordet) sett dem ha sex. Usj. Barn av homofile ser ikke sine foreldre ha sex heller, det er hva andre voksne innbiller seg skjer i disse "skandaløse" hjemmene som de videreformidler til sine barn, som er det håpløse.

Oh, I digress, men dette irriterer meg litt!

Skrevet

Også er det jo alle dem som sier at det er synd på barna...De blir jo mobbet og sett ned på..

Det hadde jo ikke vært synd på barna hvis folk hadde sluttet og dømme!

Hvis andre foreldre legger fra seg fordommene sine hjemme, så er det ingen ting og mobbe,erte barna for. Fordommer skaper negative holdninger. og om man syntes det er synd på barna, så er det ens egen skyld, for å dømme dem.

Som brooklyn *høygravid* HURRA! over her, det er barn som har det MYE verre.

Skrevet

Jeg er ikke i mot at homofile skal få være foreldre. Jeg er heller ikke imot at voksne som ikke selv kan få barn skal være foreldre. For meg handler ikke denne debatten om legningen til foreldrene, men om barns rett til å kjenne sitt opphav. Jeg synes det er et altfor stor valg å ta på vegne av et annet menneske. Det er nok av barn rundt i verden som trenger gode foreldre!

Skrevet

Huff..dere..det er ingen menneskerett å få barn.. Og strengt tatt FÅR vi dem heller ikke, de er jo bare til låns en pitteliten periode og den perioden skal vi som foreldre gjøre vårt beste får å gjøre dem klar for verden når de til slutt sprer vingene sine :-) (gruer meg til den dagen ;-)

Når det er sagt.. homofile er like gode foreldre som heterofile. Det er ikke hvem man forelsker seg i som bestemmer om man er en god forelder eller ikke.

Og å bruke "tenk om de blir mobbet" som argument for at homofile ikke skal få adoptere blir for dumt. ca 50% av foreldre skiller seg idag, man får nye foreldre osv. A4 familien er blitt i mindretall og det meste virker egentlig være normalt. Jeg tror faktisk ikke barn av homofile har større sjans for å bli mobbet enn andre barn.

DESSUTEN.. hva er verst?? Å vokse opp med homofile foreldre med stabil økonomi her i Norge, eller å vokse opp på gaten eller et barnehjem i et fattig land og sansynligvis ikke ha mye til fremtid??

Det er så mange barn som kunne fått et godt liv hvis bare folk kunne slutte å tenke så firkantet..

(forøvrig syns jeg dette gjelder enslige og, man MÅ ikke være to for å oppdra et barn..)

Skrevet

Syns at når vi tillater å velge bort far eller mor til barnet, pålegger vi barnet en byrde med full bevissthet.

Hvis det er slik at vestlige land dør ut uten sæd/egg-donasjon, da får vi nesten heller gjøre det... Og la muslimene vinne. Det er de som vet hvordan de skal satse på barna.

Om vestlige kvinner vil danse på bordene til de er 35 og deretter kanskje finne seg en partner, blir det altfor få barn av det.

Skrevet

Å si at muslimene skal få 'vinne' er vel kanskje litt drøyt å si eller? Hva med kineserne, inderne, og alle de andre landene som produserer mange barn, men som ikke er muslimer?

Det er sneversynte mennesker som deg som viderefører negative synspunker til barna sine, slik at de igjen mobber. Takk og lov er de fleste mer opplyste i dag, og det blir færre og færre av dere!

Hva slags familiekonstellasjon man vokser opp i er ikke det viktigste. Det viktigste er kjærlighet, omsorg, og å vite at man var ønsket. Uavengig måte man ble laget/kom til landet på.

Skrevet

Whatever... Det må være et faresignal når et land ikke klarer å formere seg på en naturlig måte, og familien som sådan går i oppløsning.

Selv om kua i fjøset ikke lenger får okse, bør vi mennesker stille litt høyere krav til familieliv enn dem som står på båsen og blir inseminert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...