lykkelig-mamma:-) Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 min lille legger ikke nok på seg ifølge helsesøster å hun sier jeg må gi tilegg...men problemet er at hun ikke vil ha verken flaske kopp eller noe... noen med erfaring med babyer som ikke la/legger nok på seg?? hva gjorde dere?
Lillemor&Gutta Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Min la så å si ikke på seg den siste mnd før han rundet 2 mnd. Siste uke gikk han opp 5 gr . Da startet vi på MME. Heldigvis for vår del tok han flaksa og MME md en gang. Prøvd flere typer MME? Eller flaksetuter. Eller kansje du kan pumpe å blande begge deler så får hun en kjent smak samtidig. Du kan jo og gi på plastsprøyter men det tar jo litt tid. Men hva legger hun i lite vektoppgang? Det kan være en periode og gå over av seg selv. Alt etter hvor lenge det har vært slik.
blomstre Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Det første som falt meg inn var hjelpebryst... Ta en titt her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Hjelpebryst: En genial løsning spør du meg:-)
eva og guttene Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Hadde samme problemet som deg da knøtten var 2,5 måned, han har alltid vært småspist og gikk nesten ikke opp noe i det hele tatt. Løsningen for oss var å begynne med grøt. Pumpet og prøvde flaske lenge samt vekket om natten for å gi mer mat men har var ikke interresert i det hele tatt.
baby nr 3:) Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 eva og guttene: når begynte dere med grøt? Mini her spiser alt for lite, tenkte kanskje grøt er løsninga. Hun er 3 mnd.
eva og guttene Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Begynte da han var rett over 2,5 måned. Gir han maisgrøt blandet med morsmelk da enzymene i morsmelken hjelper til å bryte ned maten i begynnelsen. Startet med smaksprøver i ca en uke og har jobbet oss oppover til en halv porsjon per kveld nå. Han blir straks 4 måneder. Jeg ammer først og gir så grøt, noen ganger når jeg føler at han ikke har drukket noenting prøver jeg å tilby han mer melk etter grøten.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2010 Takk for svar alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå