Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Jeg er sammen med mannen i mitt liv, men den siste tiden har det vært litt dødt på spenningsfronten. Vi tar hverandre litt for gitt, og dette er noe vi jobber med. Sexlivet er heller ikke optimalt, mest pga meg og manglende lyst (har barn på et år). Jeg merker at jeg higer etter spenningen en forelskelse gir, og klarer ikke helt å forstå at denne intense perioden i begynnelsen av et forhold er borte for alltid. Resultatet er at jeg forelsker meg ofte, men selvfølgelig ikke slik at jeg kunne tenke meg å bytte ut min mann.. Er dette vanlig?
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Det er ikke noe unormalt i at spenningen ikke holder seg over flere år. Uten at jeg påberoper meg noen eksperttittel på området tror jeg at en del av problemet i mange parforhold er at mange forventer at det skal være kiling i magen og spenning og forelskelse hver dag. Sånn er det jo ikke over tid:) Det er vanlig at man er "lei" av partneren i perioder. Da forsøker man å huske den tiden man var stormende forelsket og forsøker å komme på hvorfor og prøver å finne igjen de sidene av partneren og seg selv som gjorde at det var så bra. Det er også helt normalt å være betatt av andre i perioder. Ikke for at man da skal gå å være utro, og for å unngå å såre noen trenger man vel heller ikke å informere den man er sammen med, men litt fantasier er jo lov det:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Helt noramlt å forelske seg en gang eller to i løpet av livet, selv om man er gift og forsåvidt lykkelig. Det er derfor kjærlighet ikke kan vare uten vilje. Kjærlighet og trofasthet er et valg. Lidenskapen kommer og går. Fortroligheten må man jobbe med. Viljen er din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå