Gå til innhold

Bleieslutt.

i kvitt og svart for alltid <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strever med å få lillegutt til å slutte med bleie.

Han viser lite interresse for det, og jeg er så redd for å presse han.

Nå er han 2,5 år. Har tisset litt på do, og bæsjet en gang på do.

Han går av og til uten bleie, og er veldig flink til å si ifra når han skal tisse.

Er det bare å være konsekvent nå, å "tvinge" han litt.

Eller er det bedre at det skjer på hans premisser?

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er flink til å si i fra når han må tisse så synes jeg dere har kommet langt allerede. Da er det bare å fortsette å øve på å gå uten bleie, tisse i potte/do og skryte masse!

Skrevet

Når du har kome så langt at han tissar litt på do og er flink til å gje beskjed, synest det er ok å "presse" han litt forsiktig.

F.eks. å la han gå utan bleie når han er heime. Jenta vår fekk eit kvitt A4-ark på veggen ved sida av do, og så fekk ho velge seg eit klistremerke (har maange forskjellige) kvar gong ho hadde tissa i do. Ho var/er kjempefornøgd med "premien", og det har hendt at ho har sett seg opp på do, venta litt med eit konsentrert uttrykk i ansiktet, og i det sekundet det begynner å renne utbryter ho "Mække no?" (Klistremerke no?). Det er ofte ikkje mykje press som skal til.

Men viss du prøver veldig forsiktig press, og guten ikkje vil, så ville eg venta. Han er ikkje veldig stor enno, og når han er kome så langt allerede tippar eg at det omtrent vil gå av seg sjølv til sommaren uansett, når han kan gå lettkledd rundt og lære seg gleden ved å tisse i buskane ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...