septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Føler huden er blitt så stygg etter graviditeten, å luerer på om den kan friskes litt opp med en kjemisk peeling.
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Venninnen min har gjort det. Blue peel. Hun fikk jo veldig fin hud, men det er en sterk behandling. Jeg har prøvd la prairie booster. Den inneholder fruktsyre, og huden ble helt strålende! Skikkelig jevn og fin. Det er en lav prosent fruktsyre i den, slik at du slipper å flasse bort huden i en periode, slik du gjør av kjemiskpeeling.
septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2010 Takk for svar. hvor lenge flasset venninna di? Og hva slags problemer hadde dere med huden, og hvordan ble den bedret etterpå liksom? Hvor mye betalte dere, og hvor gjorde dere det?
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Både jeg og venninnen min har normal hud. Ikke noen store problemer, men kanskje litt urenheter noen ganger. Ingen rynker. Jeg ser ikke så stor forskjell på hennes resultat og mitt resultat. Huden ble mye glattere, bedre struktur, og litt mer porslensaktig. Mindre urenhter og penere porer. Venninnen min flasset i litt over en uke, og da snakker vi flassing! Så ut som en rød øgle, hehe Vet ikke helt hva hun betalte eller hvor hun gjorde det. Men det koster flere tusen. Den la prairie boosteren jeg snakker om koster 1400, men da har du en flaske som holder et par år. Jeg kan virkelig anbefale den! Du bruker den om kvelden etter rens, før fuktighetskremen. brukes i et par måneder av gangen men ikke om sommeren.
septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2010 Ok, hmm... hvor kjøpte du den?? Så du bruker den jevnlig?
familien kaos- komplett Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Hiver meg med i denne jeg.. Kan dette fungere mot arrete hud etter akne også? Hvor kjøpte du den?
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Jeg fikk en prøve som holdt i litt over en mnd. Men så fort jeg føler at jeg har råd skal jeg kjøpe en flaske. Huden ble så ufattelig fin! Det er ikke alle parfymerier som fører La Prairie. Jeg var på bogstadveien parfymeri på majorstuen. Tror Esthetique i glassmagasinet også fører merket. Sikkert flere parfymerier også, men jeg er ikke sikker på hvilke. Ellers kan du jo også ta en sterkere fruktsyrebehandling hos hudpleier. Men da er det mulig du kommer til å flasse...
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Nei, mot aknearr må det noe sterkere til. Da er nok kjemisk peeling det mest effektive. Muligens laser eller fysisk slipning. For å fjerne/redusere arr trenger man noe som virker litt dypere. Snakk med en hudlege.
septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2010 Familien kaos, jeg tok laser for 2 år siden, en runde hele ansiktet, og en runde bare kinnene. Bet 12.000 +8.000, og syntes vel egentlig ikke det var verdt pengene. Hadde egentlig ikke så mye arr, litt i kinnene bare, så nesten ut som store porer, også blir huden veldig ømfientlig mot sol, så fått litt pigmentflekker etterpå, men vet ikke om det skyldes laser, graviditet, eller rett å slett P-pillene, mistenker det siste ;( Det gjør satans vondt hehe, og flasser som en gal i over 1 uke. (ble en lang setning det der hehe) tante grusom, hvor raskt merket du bedring? Tar det litt pigmentflekker? Evt kjemisk peeling?
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Da jeg ikke har pigmentflekker, så kan jeg ikke svare på det. Men tror kanskje den er for mild til det også. Denne boosteren jeg snakker om forandrer ikke huden dypgående, men mer overfladisk. Det er fordi den har så lav prosent med fruktsyre. Så hvis man har en normal men litt gusten hud, er den perfekt. For mer problemhud, må det sterkere saker til. Kjemisk peeling gjør deg også lysømfintlig. Det at du fikk så dårlige resultater av laseren kan ha hatt noe med hvilken laser du brukte. Det finnes forskjellige, som gir varierte resultater. Men venninnen min hadde et arr i pannen som ble borte etter peelingen. Det var imidlertid ikke et aknearr, men et arr årsaket av meget overdreven pelling på en stor kvise, hehe Jeg ville ha godt til en hudlege hvis du har problemhud.
septbaby09 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2010 Ja jeg får ta turen, har liksom ikke hatt det de siste årene, men nå i graviditeten og etterpå er det blitt litt kjipere igjen Var som sagt hos hudlege jeg tok laser, og var vel av de beste tror jeg. Arrene ble jo mindre tydelige, men ikke helt borte, men det forberedte han meg på. Sjekke litt jeg, hva jeg skal gjøre Takk for tipsene uansett
tante grusom master of law Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Bare hyggelig! Lykke til med fjeset:) Husk at man kan trenge flere behandligner for å få bort arr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå