Gå til innhold

Bordplassering ved dåpsmiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med vi kommer til å sitte i hesteskoformasjon under dåpsmiddagen, og lurer på "rangen" av gjestene. Hvem skal sitte nærmest dåpsbarnet, og hvem skal lengst ut på sidene?

Gjestene er:

* Barnets foreldre

* Farfar

* Mormor og morfar

* Fars 2 yngre, single brødre. En av dem er fadder

* Mors eldste søster med mann og 3 barn

* Mors nest eldste søster med mann og 2 barn

* Mors yngste søster med mann og 1 barn

* 2 vennepar som skal være faddere

* 1 vennepar

Ønsker synspunkter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi droppet hele bordplasseringen:) Funket kjempe fint:) Dekket fine bord og sa de kunne sette seg hvor de ville. Sa kun at der det var barnestol var det beregnet plass til de aller minste.

Skrevet

Vår barnedåp var uformell, og gjestene satt seg akkurat som de ville. Funket veldig fint det.

Var forresten ikke klar over at barnedåp er en så formell setting at bordplassering kreves, mulig det bare er min familie som er uformell?

Gjest Kira06
Skrevet

Vi hadde langbord, og plasserte gjestene slik. Foreldrene (oss altså.., selv om det er rart å kalle seg det*s*) satt på den ene enden. Fars familie satt nedover på ene siden, og mors på andre siden. Først satt alle fadderne med sine kjære. Søsknene på begge sider var blant dem, så de satt nærmest oss. Så kom besteforeldre, deretter tanter og onkler med sine barn og deres kjære.

Vi hadde ikke bedt noen venner i dåpen, bortsett fra en av mine venninner som var fadder.

Synes egentlig det var ganske kjipt å plassere folk under dåpen, fordi jeg var litt redd for å såre de som satt lengst bort fra oss. Men etterhvert som folk ble ferdige med å spise, så byttet de litt plasser etter hvem som snakket med hvem. Så det gikk heldigvis bra.

Kos dere med dåp:) Masse stress og mas å fikse, men veldig hyggelig dag. Men glad for at det er mange år til hennes konfirmasjon.. hehe!

Skrevet

Hehe, enig med Kira. Endel styr og ordne til, men det er nå en koselig dag også.

Ikke nødvendig med bordplassering egentlig, men jeg ville ha det og hadde laget så fine bordkort :) Vi satt i en T-form, der vi satt midt på øverst. Hadde faddere ved siden av oss på hver side, deretter familie fra hver sin side nedover. Faddere, besteforeldre, tanter og onkler og oldeforeldre.

Skrevet

Vi hadde også bordplassering i dåpen, men grunnen var rett og slett at det var så mange barn til stede at vi måtte sikre oss at de kom sammen med foreldrene.

Rangen er vel at fadderne skal sitte nær foreldrene, så besteforeldre, tanter og onkler. Vi holdt oss til å ha fadderne nær oss og så plasserte vi resten i fht hvem som har felles interesser ol og hvem som har noe å prate om. Mer formelt ville ikke vi ha det.

Lykke til med den store dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...