i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Venninda mi har nettopp fått påvist klamydia. Hun testet seg når hun ble sammen med kjæresten, og en gang til i forbindelse med spiralinnsetting. Da var hun fri for smitte. Er det mulig at partneren har hatt klamydia hele tiden uten at hun har blitt smittet, eller har han vært ute å slengt med snabelen tro?
erteposen + 4 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Det er stor smittefare, og har en ubeskyttet sex med sin partner vil en få klamydia relativt raskt. Kvinner får jo det raskere enn menn, men det er jo svært smittsomt. Jeg vil nok tro at kjæresten har fått det, men det er jo sikkert teoretisk mulig at han har vært smittet hele tiden. 50% er jo helt symptomfrie. Har han aldri testet seg? http://nrk.no/p3/article/page/view/1.5768477
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2010 Takk for svar:) Med det samme kan jeg jo spørre: Er det mulig å ta en klamydiatest og ha klamydia uten at testen viser det? Eller er testen 100% sikker?
erteposen + 4 Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Hjemmestestene som kom på markedet for ikke så lenge siden er ikke helt til å stole på, men legetesten skal være 100%. Jeg kan jo legge til at det kan smitte via andre ting enn samleie t.d. oralsex.
Bunnies by night Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 I følge min gynekolog er det mulig å teste negativt selv om gynekologen tar testen - som hun sier "mange gynekologer er for forsiktige når de tar testen". Ja - jeg trenger vel ikke å si noe om at det gjør s*tans vondt når hun har tatt tester på meg... Klamydia smitter lett - så da ville hun nok blitt smittet ganske fort... Jeg ville nok tatt en alvorsprat med kjæresten min hvis jeg var henne... for sjansene er absolutt til stede for at han har vært utro i en eller annen form.
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2010 Snakket med henne nå. Hun sier at både hun og kjæresten tok test samtidig, og ingen av dem fikk svar. Er det mulighet for at han smittet henne da de ble sammen og det ikke vistes på den første testen, men har gitt utslag nå 3-4 mnd senere?
storm i et vannglass Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Det tar vel noen dager fra man blir smittet til det vises på testen, så teoretisk mulig at han blitt smittet like før han tok testen.
Bunnies by night Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Som gynekologen min sier - teoretisk er det meste mulig - men vanligvis så...ja... det kommer jo an på hvor tidlig de tok testen. Fra fem til 14 dager tar det før det vises på en test.
Gjest sug lut Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 De har jo knapt vært sammen. Ville definitivt gått ut fra at det var gammel smitte, medmindre hun er ute etter bråk for bråkets skyld.
Bunnies by night Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Hvorfor ville du definitivt gå ut i fra det sug lut? For så å hinte til at hun ønsker bråk dersom hun mener noe annet? Klamydia smitter lett - du trenger ikke å ha sex over tid før du blir smittet - det holder med én gang, siden klamydia smitter svært lett, og så tar det fem til14 dager før det vises på test.
Gjest sug lut Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Hvis de har vært sammen i 3-4 måneder har de knapt begynt. Da velger man jo enkelt om man har lyst til å fortsette forholdet, behandle klamydiaen og leve videre, eller skape et klima av mistanker og gnag. Det er ikke mye som er investert på så kort tid.
Trønderbærta Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Når jeg gikk gravid så hadde jeg symptomer på klamydia, og legen sa til meg at det sikkert er klamydia, og om jeg ikke har byttet partner iløpet av svangerskapet, så har typen min vært utro (ja bra ting å si til gravid hormonell kvinne..). Jeg var jo hormonell, og taklet dette dårlig. Men etter å ha blitt testet så hadde jeg ikke det da :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå