Puppen og lillemor Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 er det sånn at hcg skal stige jevnt utover hele svangerskapet... sånn at hvis jeg er bekymret for om alt er som det skal nå (fullgått 8 uker i dag) så kan jeg ringe legen og høre om jeg kan få tatt blodprøver med en eller to dagers mellomrom.. og hvis det stiger greit så er det en god indikasjon på at alt er ok?? Er så vanvittig bekymret at jeg blir helt dårlig av det.. i tillegg til å være kvalm fra før liksom..
iva Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Det er slik jeg har fortsått det og, at det skal øke kraftig også tidlig i graviditeten - ring legen i stedet for å bekymre deg unødig .
Cat&Gullungene Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 HCG hormonet er bare tilstede i begynnelsen av svangerskapet (tror det er gjennom 1 trimester). Etter dette tar morkaka over hele funksjonen slik at det utover i svangerskapet ikke ville kunne påvises HCG i blodet lengre. Men tror det bør stige i uke 8. Er ikke helt sikker på når det begynner å avta. Det er etterhvert som morkakefunkjonen overtar iallefall.
Bitte82 Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Titter inn fra 2 trimester. Hcg nivået mitt begynte å synke allerede slutten av uke 7. På nettet står det at det kan begynne å synke mellom uke 8-12. Så nivået kan ha begynt å synke allerde uke 8. Er fortsatt gravid jeg:-)
Nat27 Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Produksjonen av hcg begynner å avta på slutten av 1. trimester. Leste på en annen tråd her ett sted at produksjonen har en stigning, men dobler seg IKKE etter at den har nådd 25.000 Det går sikkert bra med deg, tror du ikke?? Lykke til )
pytten Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Hva med å be legen om en tidlig ultralyd da? Jeg skjønner godt at det er lett å bli bekymret... Hjertet til fosteret begynte å slå for to uker siden og en ultralyd som viser deg et hjerte som slår vil sikkert senke skuldrene dine litt ? Jeg ble veldig mye gladere og roligere etter ultralyd i går, og ville nok bestilt meg en privattime om ikke jeg hadde fått det hos legen Lykke til
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Hcg-nivået vil ikke alltid stige jevnt og trutt gjennom 1.tri ifølge min gynekolog ihvertfall, for min hcg-prøve tatt da jeg var 9 uker på vei viste ingen stigning fra uke 7, men likevel fikk jeg se bankende hjerte og perfekt liten bebis på UL.
Puppen og lillemor Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 jegblir gal av dette.. Ringte til slutt legen i går.. som lot meg komme inn på ul i går - og da fikk jeg se et hjerte som slår. Men så våkner jeg selvfølgelig i dag, og blør enda litt mer enn jeg har gjort tidligere. Har nå hatt blødninger og brunlig utflod i 2 uker! Og det sliter på psyken.. Har bestemt meg nå for at jeg bare må slappe av og tenke at alt er ok.. så med mindre det plutselig øker veldig i mengde eller jeg begynner å få vondt så gjør jeg ingenting. Er jo 8+2 i dag (telte litt feil i går..) så skulle jo hatt mensen rundt denne tiden.. mulig det kan være grunnen til blødningen.. Måtte bare få ut frustrasjonen og angsten her.. :/
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 jeg føler med deg...har hatt brun utflod i snrt en uke og venter på nytt hcg svar for å se om det har steget og det får jeg idag,,,nesten så jeg ikke tørr ringe å høre svaret.. ,,,,bir helt dårlig av bekymring:( alt er nok bra med deg tror jeg siden du har sett liv og alt og det:))) blødninger har jo veldig mange...har hørt veldig mange rare grunner for at folk blør....har stor tro på at det går bra for deg nå...me sikkert ikke vits å måle hcg nå for de mener jeg slutter doble seg i uke 7....da flater den litt ut leste jeg ett sted..lykke til!!
Puppen og lillemor Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2010 takk for oppmuntrende ord.. jeg har slått fra meg tanken på å måle hcg, siden jeg fikk ul i går! Men det tar på psykisk å ikke klare å være helt sikker, selv på tross av ultralyden.. Jeg kan f.eks grue meg leeenge før jeg tør å gå på do.. tilfelle det har blitt mer blod siden sist.. eller friskere blod.. Analyserer alle endringer. Blir livredd hvis jeg ikke føler meg så kvalm som før.. klemmer på puppene hele tiden.. Blir redd hvis jeg har mye stikkinger i magen og tenker at det er sa på gang, og blir like redd hvis det ikke stikker nok fordi da tror jeg det er ma.. (har hatt ma før..) Slitsomt.. men jeg gir ikke opp håpet! Har jo sett hjertet slå.. og da skal det jo være veeldig gode sjanser for at alt går bra.. opp mot 95% har jeg skjønt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå