Gå til innhold

Embla-plaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man det hos legen når barn skal ta blodprøver, eller må jeg innom apoteket å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteket, men de frarådet meg det! Må ikke lage "pusle" unger som ikke tør erfare at en ting kan være litt vondt uten å være farlig....

Skrevet

Det skal sitte på en stund før prøven, så du bør kjøpe det selv.

Men det skal også sies at blodprøver ofte blir vanskeligere å ta etter at Embla er brukt, vi har opplevd at de ikke klarer å treffe der og må fortsette å prøve andre steder. Så vi dropper dropper dropper det alltid.

Mye bedre med et stikk og ferdig med det.

Skrevet

Du må nok innom apoteket, der selger de emla. De skal sitte på en god stund for å ha noen effekt, og da kan du sette de på selv slik at dere slipper å vente en evighet hos legen før blodprøven tas.

For vår del var de ikke noen vits i, for det var ikke smerten barnet var redd og kviet seg for, men stikket, og det skal jo en nål inn i armen selv om de ikke kjenner det...

Skrevet

Emla bør sitte på i en time og taes av ca 15 min før prøvene skal taes. Dette fordi emla gjør at blodårene trekker seg sammen.

Lykke til.

Hilsen bioingeniør

Skrevet

Barnet vårt har legeskrekk, så får oss tror jeg dette plasteret er løsningen. Hun har tidligere nektet blodprøver og helsepersonell har latt henne få slippe. Men NÅ skal de ta alle prøver på henne, for dette går ikke lengre, her må vi få utelukke om det er noe alvorlig som ligger bak magesmertene hennes. De kan ikke bare avfeie det som bekymringsmage.

Jeg er bekymret for min datter og vil hun skal undersøkes grundig. Holder ikke med å bare klemme litt på magen og lytte denne gangen.

Takker for svar.

Skrevet

Noen som vet hva det koster?

Skrevet

under hundrelappen tror jeg. Vi har hatt veldig god virkning av å bruke plasteret når lillebror på 18 mnd måtte stikkes masse. Han var mest opprørt over at armen ble holdt fast, men reagerte ikke når nålen gikk inn.

Han var bare fornærmet over at han måtte sitte i ro, så smokken gikk på høygir:) Men som sagt, veldig glad det finnes, her ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...