Gå til innhold

Hvorfor kan

Sjørøver *TALL PREGNANT*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner opp og er litt småsur i dag. Termin om 6 dager og kunne veldig gjerne tenke meg å få møte babyen vår snart.

Hvorfor skal "alle" ha en formening om hvor lenge jeg kommer til å gå og hvordan fødselen blir. Er så lei av å få servert; det er bare å slappe av, du går i hvertfall 2 uker over termin. For det gjør ALLE førstegangsfødende!!! Fødselen tar sikkert MINST 30 timer og blir et smertehelvete.

Nei! Alle førstegangs går ikke over termin. Noen føder raskt, andre bruker 30 timer og noen gjør det sikkert på 15 også. Når det kommer til fødsler, er det vel like mange opplevelser som hendelser?!

Og hva med å være litt positivt innstilt til smertene? Om jeg ønsker å se hvor langt jeg kan strekke min smerteterskel uten å måtte bedøves fra A til Å, kan jeg ikke da få litt støtte på det?

Jeg har ikke noe glorifisert forhold til fødsel. Jeg har jo aldri prøvd det før. Men jeg prøver å ha en positiv innstilling.

Jeg blir ikke skuffet om "urkvinnen" i meg gir opp etter 1 time og rauter som ei ku etter epidural, men jeg vil gjerne prøve de alternative midlene først.

Sånn. Nå fikk jeg slengt ut av meg litt edder og galle før kl 08.00. Satser på at ungen er ute innen kl 20.30 i kveld da;)

Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble jo en innholdsrik og beskrivende overskrift. Artig med iPhone! Grrrr. Litt mer å være gretten for i dag;)

Skrevet

neimen hjelpes! sier de slikt?!

første fødselen min;

fødet 2 uker FØR termin.. selve fødselen var unna gjort på 20 minutter.. smerter, jada, de var der.. men IKKE så ille som jeg trodde de ville bli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...